Avatar billede traeger Nybegynder
09. november 2005 - 11:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil min hjemmeside ikke vise alt?

Jeg er begyndt at rode lidt rundt med Adobe Golive CS. Jeg er nybegynder, men har gjordt en del selvstudier. Jeg har opbygget en hjemmeside i Photoshop, og overført den til GoLive. Vha. smart objects. Men når jeg viser siden i min browser er der ele af siden der bare vises som en hvid boks med et kryds i:( hvordan kan jeg afjælpe dette problem?
GoLive fortæller godt nok der er "Probelmatic link when published". Hvordan kan jeg komme af med det?
Avatar billede olebole Juniormester
09. november 2005 - 11:15 #1
<ole>

Uden et link er det svært at sige, hvad der galt med koden - men det lyder, somom du har rod i dine billedstier  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede traeger Nybegynder
09. november 2005 - 11:40 #2
Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal afhjælpe problemet, andet end at starte forfra i photoshop..:( og det vil jeg helst undgå.
Jeg har lavet et design i photoshop brugt imageready til at lave rollovers mm.
herefter har jeg oprettet et site med tilhørende sider lagt et smart object ind på hver side og browset mine photoshop filer. De fleste virker som de skal der er dog 2 sider som over hovedet ikke vises og en rollover på forsiden som heller ikke vises. Synes ikke det kan passe da de andre sidder vises som de skal!
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
10. november 2005 - 16:56 #3
Lyder lidt som du enten har arbejdet uden for .site filen. i golive...
(Det er vigtigt ALTID at arbejde i stie filen nå du bruger golive)
Eller du har nogle link der peger på din lokale harddisk...
Måske denne GoLive troubleshooting tutorail kan sætte dig lidt på sporet af hvad problemet kan være http://www.GoLiveCentral.com/video/actions/troubleshooting/action_troubleshooting.html
Men som ole sige.... uden et link er det svært at gætte...
Avatar billede traeger Nybegynder
10. november 2005 - 23:42 #4
Har set på tutorialen, tror nok pronblemet ligger i at jeg arbejder på en fil på min lokale harddisk. Men det er den eneste mulighed jeg har da jeg har lavet hele sitet i photoshop:(
ville gerne ligge et link, men har intet domæne da jeg som sagt er ny i felden, og vil jeg gerne have alt til at virke først.
Avatar billede traeger Nybegynder
10. november 2005 - 23:48 #5
har fået en af mine venner til at uploade sitet så her er et link: http://www.thenuts.dk/gaester.html
Avatar billede hanne_e Nybegynder
10. november 2005 - 23:57 #6
En forsigtig forespørgsel... Kan det have noget at gøre med fx brugen af "æ" i filnavne?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
11. november 2005 - 00:03 #7
Jeg kan nu fint se siden....
Tror dit problem bla ligger i din navngivning af bla folder og filer

"gæster/g%e6ster_Layer-4-copy-3-over.gif"
Er ikke gode navne....
Bru ikke specialtegn som fek æ ø og å
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
11. november 2005 - 00:06 #8
Her er et par gode råd mht nanvgivning af file mapper actions ol...

Brug kun tegne a-z og 0-9. samt - og _
Brug ikke store bogstaver ...
Start altid med et bogstav...ikke med et nummer (Dette gælder for actions men kan bruges generalt så man husker det)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
11. november 2005 - 00:10 #9
>>Har set på tutorialen, tror nok pronblemet ligger i at jeg arbejder på en fil på min lokale harddisk. Men det er den eneste mulighed jeg har da jeg har lavet hele sitet i photoshop:

Du bør/må/skal arbejde i en sitefolder når du bruger GoLive.... Det er kun når du arbejder med/i en site file at GoLive kan holde styr på dit materiale (links osv)
Alt materiale til siden lægger du i Golives data mapper /eller importere dem ind i GoLive...
Se din manual for hvordan du starter en ny site folder....  og hvordan du kan importere hvad du allerede har lavet ind i en site folder so golive kan holde styr på det for dig....
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
11. november 2005 - 00:12 #10
dine gifer kommer til at hede g%e6ster_Layer-4-copy-over.gif fordi din psd heder gæster.psd
Avatar billede traeger Nybegynder
12. november 2005 - 10:59 #11
det virker super - tak...
kan bare smide et svar...
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
12. november 2005 - 12:41 #12
Oki....