Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
09. november 2005 - 08:22 Der er 1 løsning

Aktivering af USB-IrDA

Jeg har installeret en USB-IrDA-enhed på min computer.
WinXP finder enheden, og jeg installerer drivere.
Under enhedshåndtering kommer den infrarøde enhed MA620 frem, og det fremgår, at enheden fungerer korrekt.

Efter hvad jeg kan se, burde enheden nu være installeret korrekt, og jeg skulle kunne få forbindelse til andre infrarøde enheder.
Under Kontrol-panel er der dog ikke noget punkt, der hedder infrarød og i systembakken er der heller ikke noget, der indikerer, at der skulle være en infrarød forbindelse.
Jeg har dog under windows-hjælp læst, at dette først kommer, når der er forbindelse til en anden enhed.

Men når jeg forsøger at forbinde min mobiltelefon til computeren sker det intet. (IrDa er aktiveret på telefonen)
Jeg ved, at telefonens IrDa virker, for jeg har prøvet den på en anden computer.
Jeg har ligeledes forsøgt med forskellige afstande mellem telefon og USB-IrDa.

Det virker som om, at USB-IrDA enheden ikke er aktiveret, men det skulle den være, jf. Enhedeshåndteringen.

Jeg er i tvivl om, hvorvidt der skal foretages andet end det ovenstående for at oprette forbindelse, eller om jeg skal indstille noget, for at det virker.

Mvh
Martin Poulsen
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
17. november 2005 - 10:18 #1
Lukker spm