Avatar billede ixma Nybegynder
08. november 2005 - 21:27 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Football manager - router - internetspil

Har nu i over en uge siddet og forsøgt at spille FM2006 online med en ven - uden det der ligner held.

Vi har prøvet en masse. Portene, der skal forwardes skulle være 10093 og 10094. Jeg skal hoste og min router er en zyxel Prestige 600 (som vist svarer til en 650)

Er der ikke en venlig - og dygtig - sjæl, der gider gennemgå fra start til slut, hvad jeg skal ændre i min routers opsætning?

Har indtil videre kun rørt ved portforward inde i NAT, da det er alt, man ifølge diverse guides, jeg har fundet, skulle gøre. men det hjælper ikke...

Kan det være XP's indbyggede firewall eller andet? Og hvordan slukker man i så fald for sådan en?

Ville blive lykkelig for hjælp. Spørg endeligt, hvis der mangler detaljer og info for at kunne svare.
Avatar billede ixma Nybegynder
08. november 2005 - 21:42 #1
Jeg har læst mig frem til at portene 10093 og 10094 skal være åbne på noget der hedder UDP og TCP, men jeg kan ikke se hvor på routeren, der står noget med UDP og TCP?

Kan man pinge hinanden på en eller anden måde for at se, om der er forbindelse?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. november 2005 - 22:01 #2
Følg denne vejledning. Det er godt nok til FM2005 men portene er de samme:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige600/Football_Manager_2005.htm

Når du har tastet portnr. ind skal du i sidste boks "IP Adress" skrive 10.0.0.2
Virker det stadig ikke, prøver du at deaktivere XP firewall.
Avatar billede ixma Nybegynder
08. november 2005 - 22:10 #4
Den guide har jeg også været igennem... Dummy spm: Hvordan deaktiverer jeg XP firewall? Og hvor sandsynligt er det, at den er problemet?
Avatar billede ixma Nybegynder
08. november 2005 - 22:13 #5
Ups, tak for link!
Avatar billede boxer Nybegynder
08. november 2005 - 22:19 #6
Og du har skrevet 10.0.0.2 i IP Adress? Så er det meget sandsynligt at det er den :o)

For at slå den fra, går du i kontrolpanel og klikker på Windows Firewall. Under fanen Generelt slår du den fra.

Der findes en bedre og gratis Firewall som jeg vil anbefale - Sygate:
http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Når du starter FM2006 eller andre programmer der skal bruge nettet, popper der et vindue frem der spørger om programmet må få adgang til nettet.
Det kan du læse mere om her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede ixma Nybegynder
08. november 2005 - 22:21 #7
Har ikke nogen Firewall under KOntrolpanel - måske fordi jeg ikke har Service Pack 2?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. november 2005 - 22:26 #8
Ja, beskrivelsen passer til SP2 :o)
Hvis du har SP1 går du i kontrolpanel, klikker på netværksforbindelser, højreklikker på den/de forbindelser der findes her og vælger Egenskaber. I fanen Avanceret kan du slå den fra.

Iøvrigt anbefaler langt de fleste at bruge SP2 men det er op til dig selv.
Avatar billede ixma Nybegynder
09. november 2005 - 20:44 #9
Virker stadig ikke. Nu har jeg lagt screenshots af min opsætning af både router og Internet her: http://www.udenu.dk/router.htm

Håber du - eller en anden - gider kigge engang og se om I kan se, hvad der er galt?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. november 2005 - 08:39 #10
Jeg fandt disse par links. Se om der er noget du kan bruge:
http://football-manager.neoseeker.com/football_manager_2006/PC/pages/technical_information_technical__general_help#17
http://football-manager.neoseeker.com/football_manager_2006/PC/pages/network_games#1

Du skal bruge en IP adresse til dette. Hvis det ikke er 10.0.0.2, skal du prøve med den  der bliver vist når du går herind: http://www.myip.dk/
Avatar billede ixma Nybegynder
10. november 2005 - 17:24 #11
Tak, men begge de sider har jeg besøgt. Jeg ved ikke hvor meget du ved om router-opsætning - og om du evt. selv har prøvet at spille FM2006 online - men i så fald gider du måske tjekke mine settings ud?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. november 2005 - 17:34 #12
Ja, sorry - det glemte jeg at skrive at jeg har gjort. De ser fine ud med mine øjne. Jeg har selv samme opsætning.

Som forsøg kan du prøve at forwarde alle dine porte. Det er ikke hensigtsmæssigt i længden, da du åbner alle porte og er derved mere sårbar.
http://www.udenu.dk/router.htm i det første billede og øverste linie hvor der står all ports, skriver du 10.0.0.2 i IP adress. Så er alle porte åbne. Virker det er det fordi der mangler at blive åbnet for nogle porte.
Virker det ikke, sletter du linien med det samme.

For at sikre os at det er den rigtige IP adresse der bruges, skal du lige gå i kommandoen Kør og skrive cmd og trykke enter. Dernæst skriver du ipconfig og trykker enter.
Står der samme IP adresse som vi bruger når vi forwarder?
For at komme ud igen skriver du exit og trykker enter.
Avatar billede ixma Nybegynder
14. november 2005 - 17:05 #13
Okay, tak igen - jeg prøver i morgen aften - tirsdag - at hooke op med min ven. Vender lige tilbage, om det giver succes eller ej...
Avatar billede ixma Nybegynder
15. november 2005 - 21:34 #14
Store fremskridt! Nu kan vi connecte - tilbage står så bare det problem, at min kammmerat (jeg er server) ryger af hele tiden. Han er sjældent på mere end 2 min. og så tager det flere minutter at connecte igen...

En idé om hvad der er galt?
Avatar billede boxer Nybegynder
15. november 2005 - 21:53 #15
Har han været igennem samme tur som dig med portforwarding og firewalls?
Eller kan du give ham et link til denne tråd.
Avatar billede ixma Nybegynder
17. november 2005 - 13:52 #16
Nej, har han ikke. Er det ikke kun den der hoster, som skal åbne porte og firewall?
Avatar billede boxer Nybegynder
17. november 2005 - 14:09 #17
Nej, det skal din ven også. Han skal åbne portene 10093 og 10094.
Han skal også bruge din IP adresse for at logge på.
Det er den adresse det står når du går herind: www.myip.dk

Beskrivelse:
Joining a Net Game

Joining a net game is just like the old CM games

a) Obtain the IP address from the host. Check the previous section on how to get this.
b) Open Football Manager 2005 select 'Join Network Game'
c) Click on 'Join Other' and then enter the aforementioned IP address. (den fra www.myip.dk) Click OK.
d) This should take you to the host's server and into the game. Select "Add Manager" and join in!

Så skulle den være der :o)
Avatar billede ixma Nybegynder
19. november 2005 - 22:07 #18
Det med IP adressen og hvordan man joiner, har vi styr på. Som sagt kan vi sagtens kontakte nu. Han ryger bare af hele tiden. Vi må prøve at åbne hans porte og se om det virker
Avatar billede boxer Nybegynder
20. november 2005 - 07:04 #19
Det må vi håbe :o)
Avatar billede ixma Nybegynder
23. november 2005 - 21:28 #20
Vi har ikke lige haft tid til at hooke op. Bare så du ved, jeg ikke har glemt dig... Og pointene...
Avatar billede boxer Nybegynder
23. november 2005 - 22:44 #21
Det er okay :o)
Avatar billede bergses Nybegynder
29. november 2005 - 19:11 #22
Hej med Jer.

Jeg har haft stor glæde af jeres tråd herinde vedr. FM2006 online. Desværre er jeg (sandsynligvis) gået i stå det samme sted som Ixma. Jeg sidder bag samme omtalte router, og har derfor åbnet 10093 & 10094, samt 9091 & 9092(fandt disse porte under http://football-manager.neoseeker.com/football_manager_2006/PC/pages/network_games#1)

Min kammerat har Stofanet og da vi kontaktede telia forsikrede de os om, at de ikke lukkede nogle, i dette henseende, betydelige porte. Al firewall og antivirus er slået fra... og alligvel...

Ligesom ixma er min kammerat og jeg i stand til at connecte... men når personen, der har joinet spillet prøver at sende data til serveren(eller måske omvendt), bliver denne person smidt af. Dvs. vi kan joine samme spil, men derefter resulterer yderligere kommunikation i disconnect.

I tilfælde af, at ixma har fået spillet til at virke... vil jeg meget gerne høre "hvordan"?! - Eller måske boxer kan hive flere guldkorn ud af ærmet. :)

På forhånd tak...
Avatar billede ixma Nybegynder
29. november 2005 - 20:45 #23
Nope, er ikke selv kommet videre. Står samme sted som dig (men den med port 9091 og 9092 havde jeg ikke hørt før).

Jeg tager 14 dage på ferie nu, så håber da, at der er sket en udvikling til den tid. HVis du finder ud af noget, Bergses, så vil jeg mener gerne indvies.

Glæder mig til at vende tilbage - og til at uddelle point
Avatar billede bergses Nybegynder
29. november 2005 - 21:03 #24
Hej Ixma :)

det var en skam, at du heller ikke har fundet ud af noget ...

Bare lige for at spore lidt mere ind på problemet kunne jeg evt godt tænkte mig at vide, om du har en switch mellem comp og router ?

Jeg har oprettet en ny tråd, som du kan følge med i: http://www.eksperten.dk/spm/668430 ...
Avatar billede bergses Nybegynder
30. november 2005 - 19:23 #25
ROUTEREN ER IKKE PROBLEMET!

Jeg tror, at jeg har gjort et gevaldigt gennembrud i sagen. Min kammerat tog nemlig sin bærbar computer med, og vi kunne med stor succes connecte OG SPILLE med hans stationære computer, som naturligvis stadig var plantet bag stofanet i hans lejlighed. Dvs. at routeren ikke blokerede.

Tilbage sidder jeg så med Min computer. Nu er det ligesom svært at give routeren skylden. Og eftersom netspil over lan heller ikke virker, så er jeg overbevist om, at det er opsætningen af netkortet(i forbindelse med min cybercity-forbindelse), der er nogen galt med. Jeg har slået al antivirus og windows firewall fra... (tror jeg da)

- Har windows nogle blokerende filer kørende, som ikke er slået fra ?? Eller hvordan kan min cybercity-forbindelse blokere for netspil ? Håber du har svaret!

I hvert fald kan det konstateres, at routeren ikke længere...(hvis den nogensinde har været det :) ) er problemet!

se også http://www.eksperten.dk/spm/668430
Avatar billede bergses Nybegynder
30. november 2005 - 20:02 #26
Det virker!

Endelig har jeg løst gåden. Alt imens jeg har ledt i vest har svaret gemt sig i øst.

For grunden til al balladen skyldtes nemlig Nvidia Network Acces Manager. Som om jeg overhovedet anede, at jeg havde sådan en. - Nej, vel :). Dette stykke software er blevet installeret sammen med mit bundkort.

På trods af at jeg havde slået både nvidia firewall og windows xp firewall FRA, ja, så viste det sig, at denne Network Acces Manager(på samme måde som routeren) lukkede nogle porte.

Nu håber jeg, at Ixma sidder bag den samme drilske Nvidia Network Acces manager, for jeg det har i hvert fald løsningen for mig. Du skal åbne portene 10094 & 10093, men det skulle ikke være noget problem, hvis du har gjort det med din router. Princippet er meget det samme.

Tak for hjælpen boxer & ixma :) Nu vil jeg spille!
Avatar billede ixma Nybegynder
19. november 2006 - 22:23 #27
Lukket