Avatar billede k-real Nybegynder
07. november 2005 - 21:48 Der er 4 kommentarer

virus virus

jeg har fået en virus. Jeg har prøvet at scanne min pc om og om igen, men den kan ikke finde noget! Min pc går ned med mellem rum, den kan ca være oppe at køre 6 min. af gangen før den går ud!! Har næsten lige formateret den, så det ville ave mig at skulle gøre det igen. En der kan hjælpe mig??
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2005 - 21:59 #1
Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm
Avatar billede k-real Nybegynder
08. november 2005 - 11:40 #2
Jeg har sendt en mail til dig med rapport og logfile..
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2005 - 14:36 #3
Jeg lægger lige hijackthis og ewido loggen ind i tråden her, det er nemmere og så er det tilgængeligt for(sådan er reglerne)

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            11:25:05, 08-11-2005
+ Rapport-Checksum:        A0DD68FD

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{9F95F736-0F62-4214-A4B4-CAA6738D4C07} -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{C285D18D-43A2-4AEF-83FB-BF280E660A97} -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\RunMSC.Loader\CLSID\\ -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\RunMSC.Loader.1\CLSID\\ -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\WUSN.1 -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\WhenUSaveMsg -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\WhenUSave -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\WhenUSave\Partners -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\WhenUSave\Partners\EEPE -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@2o7[2].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@ad.yieldmanager[2].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@adopt.specificclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Specificclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@bfast[2].txt -> Spyware.Cookie.Bfast : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@centrport[2].txt -> Spyware.Cookie.Centrport : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@com[2].txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@doubleclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@edge.ru4[2].txt -> Spyware.Cookie.Ru4 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@hg1.hitbox[1].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@hitbox[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@perf.overture[1].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@servedby.advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@tradedoubler[2].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@tribalfusion[1].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Lokale indstillinger\Temp\VVSNInst.exe -> Adware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Menuen Start\Programmer\WhenU -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Menuen Start\Programmer\WhenU\Learn More About WhenU Save.url -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Menuen Start\Programmer\WhenU\Learn More About WhenU SaveNow.url -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Menuen Start\Programmer\WhenU\WhenU.com Website.url -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\ACM.dll -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\Desktop.ini -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\save.db -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\Save.exe -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\save.htm -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\SaveUninst.exe -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\Save\store.db -> Spyware.SaveNow : Renset med backup
    C:\Programmer\winupdates\a.tmp -> Worm.VB.an : Renset med backup
    C:\Programmer\winupdates\a.zip/Setup.exe -> Worm.VB.an : Renset med backup

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:30:08, on 08-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kristian\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Enigma Firewall] C:\Programmer\Enigma Software Group\EnigmaFireWall\EnigmaFirewall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\espfspi.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2005 - 14:39 #4
Der er ikke noget at se i loggen.

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
Genstart i fejlsikret(tryk <F8> ved opstart), dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen >>drweb32w.log<< kopier det nederste af teksten herind, startende med:
>>Total session statistics<<

Derefter tag et scan med de 3 virusscannere bag linket her: http://www.arlet.dk/faeetvirus.htm

Fandt de noget???