Avatar billede sliber Nybegynder
07. november 2005 - 17:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kommandoknap m.m.

Hej Eksperter

Jeg er ny i Access og har et par spørgsmål.

Jeg har en ”formular” hvor jeg godt kunne tænke mig et par kommandoknapper, de er indsat men jeg kan ikke få dem til følgende: Når man trykker på den ene skal den skrive et ”1” tal i et bestemt felt i en bestemt tabel. Derefter skal formularen lukke. Når man trykke på den anden, skal den gøre det samme, bare i et andet felt.

I den samme formular, kunne jeg også godt tænke mig at den starter op på en ny post. Som det er nu starter den på første post, så skal man selv trykke ”opret ny post”, men man bruger kun formularen, når der skal oprettes en ny post, kan den ikke selv starte op i en ny post?

Håber at nogen af jer har lyst til at svare.

Hilsen Jesper
Avatar billede mugs Novice
07. november 2005 - 17:26 #1
Du skal indsætte koden i kommandoknappens VedKlik hændelsesprocedüre:

Me!Feltnavn = 1
Docmd.close
Avatar billede mugs Novice
07. november 2005 - 17:28 #2
For at åbne formularen i en ny tom post, kaqn du i en kommandoknap indsætte flg:

DoCmd.OpenForm "FORMULARNAVN", acNormal, "", "", acAdd, acNormal
Avatar billede mugs Novice
07. november 2005 - 17:30 #3
Hvis du ikke har en knap hvormed du åbner formularen, kan du indsætte denne i formularens VedÅbning:

DoCmd.GoToRecord acForm, "FORMULARNAVN", acNewRec
Avatar billede sliber Nybegynder
07. november 2005 - 17:31 #4
Ja det må man sige, det var hurtig respons og det virker.
Har du også en ide til mit andet spørgsmål?
Avatar billede sliber Nybegynder
07. november 2005 - 17:32 #5
Tak tak tak i er godt nok hurtige
Avatar billede mugs Novice
07. november 2005 - 17:35 #6
9 min - Det er ikke hurtigt :o)
Velkommen på eksperten.dk
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar