Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
07. november 2005 - 15:12 Der er 7 kommentarer

Parallel kabel i stykker på Technitron printer

Hej Eksperter.

Jeg kender en som har en Technitron 2410 stående. Det er en matrix printer som bruges til at lave gennemslag med.

Problemet er at nogle ledninger på det kabel som går fra Parallel porten til bundkortet på printeren er røget af (Vist nogen der har revet i kablet) :D

Mit spørgsmål lyder så: Er der nogen som har en printer magen til ? Så de evt. kunne tage et billede af hvordan kabler skal sidde osv.

Hvis nogen kan finde en side med detaljeret info ville det dog også være dejligt ^^

Det er sikkert en umulig opgave. Fordi printeren er vist over 20 år gammel :D

Hilsen Dan
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. november 2005 - 15:19 #1
Er du sikker på at du har stavet navnet på den rigtigt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. november 2005 - 15:46 #2
Ups, har det nu. Printeren hedder også OKI 2410. Da OKI opkøbte Technitron en gang for længe siden.

Måske du har mere held med at lede efter OKI'en. Der er et par firmaer på nettet der sælger maintennance manualer til en sådan!
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
08. november 2005 - 08:15 #3
Nice. Vil jeg lige kigge lidt nærmere på så. Man fik ikke ret meget ud af at søge på Technitron ^^
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
08. november 2005 - 09:09 #4
Har du evt. nogle links du kunne smide ? :D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. november 2005 - 10:14 #5
Avatar billede dan_nielsen Nybegynder
15. november 2005 - 13:38 #7
Tjah.. det ser ikke ud til at man sådan lige kan få fat i den manual (havde jo helst set at den lå og flød på nettet) hehe :D

Men tak for hjælpen anyway. Bare smid et svar så du kan få dig lidt point :P