Avatar billede frhavn Nybegynder
07. november 2005 - 14:14 Der er 6 kommentarer

Sampel fejl når XP skal nedlukkes

Hej.

Når jeg skal lukke min XP Pro ned, får jeg at vide at sample ikke
er afsluttet.

Jeg vil helst undgå at gen indstallere XP.

Hjælp søges.
Avatar billede gratis Nybegynder
07. november 2005 - 17:32 #1
vil gerne prøve at hjælpe dig, men der er for lidt oplysning i det du har skrevet...
prøv at gøre følgende:

| Kontrolpanel | Administration | Logbog | se efter røde krydser under Program og System og post "kilde"og "hændelses id" her.Du skal ikke poste dem alle sammen, men se om du ka få øje på någet der hænger sammen med sample.. er der ikke det så skriv de nyeste 5-6 stykker her.
Avatar billede frhavn Nybegynder
08. november 2005 - 19:49 #2
Hej :o)
Der står intet i min logbog omkring sample,der er ikke noget der intikere nogle fejl.
Jeg har i mellem tiden installeret UPHClean det har ikke afhjulpet.

Hvad "dælen" kan det være?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. november 2005 - 20:07 #3
har du installeret nye programmer/spil, eller opdateringer der ka gøre det ? hvis det er kommet ud af den blå luft.. ku det måske være en idé at få tjekket maskinen for snavs ? http://exp.dk/artikler/755 , jeg har ingen idé om hva det ka være ud fra de oplysniger du har, desværre :/
Avatar billede gratis Nybegynder
08. november 2005 - 20:11 #4
der er muligheden at bruge systemgendannelse hvis du synes det ku være en idé..
Avatar billede frhavn Nybegynder
08. november 2005 - 20:55 #5
Fejlen har været der et stykke tid, jeg har "levet" med det, men skal det være da det er dumt at blive små irreteret, hvergang man man skal nedlukke :o)

Jeg har ikke virus har en fuldt opdateret Symantec, jeg har også installeret Microsoft AntiSpyware og scannet uden at der er fundet noget skrammel.

Har søgt på min disk efter filer der hedder sample og sample.exe der er f.... igen filer med det navn.....

Jeg prøver dine forslag TAK :o) ellers er der jo altid format metoden...
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2005 - 07:11 #6
Gomorgen :) en søgning på sample.exe på google ga disse oplysninger
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.nimda.e@mm.html
Lidt nede af siden under "Damage --> Payload

"Large scale e-mailing: Emails itself out as Sample.exe
Degrades performance: May cause system slowdown
Compromises security settings: Creates open network shares"

her er søgningen , http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=sample.exe&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8