Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 08:49 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Felt 'Description' kunne ikke findes

Jeg har en Access database, som er gået i stykker.

Vi er flere brugere der arbejder iden.

Det er sker ret ofte at databasen, bliver låst/ødelagt så vi er nødt til at foretage en "repair the database", men det vil den heller ikke engang nu.

Får fejlen "Felt 'Description' kunne ikke findes.

Hvordan får jeg rettet denne fejl ?

Mvh.
Katborg
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 09:10 #1
You could start by trying to import all objects into a new database.
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 09:43 #2
Hi Terry

I have just tried to create a new blank database, and the import from the old database.

I get the same error
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 09:50 #3
try importing one object at a time.
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 10:15 #4
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 10:48 #5
Okay, how do I do that ?

In the new blank database, I right click -> Import -> choose the Database - Then I get the error - before I can choose which table / Query I want to import
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 10:52 #6
are you saying that you dont get a list of objects to choose from?

The error "Felt 'Description' kunne ikke findes." doesnt actually sound like a corrupt database.
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 10:56 #7
Jetcomp.exe did not work

"Error compacting database"
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 11:04 #8
If you import into a new dB using the import wizard you can choose one object at a time, have you tried doing that?
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 11:07 #9
Yes

When I try to open the database I get this Error

"The database 'x:\xxx.mbd' needs to be repaired or isn't a database file.

You or another user may have unexpectedly quit Microsoft Office Access while a Microsoft Office Access Database was open.

Do you want Microsoft Office Access to attempt to repair the database?"

Then I choose "Yes"

And get this error: "Felt 'Description ikke findes".
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 11:12 #10
I have tried to use import

Before I can choose an object, I have to choose the database.

When I do that...

"The database 'x:\xxx.mbd' needs to be repaired or isn't a database file.

You or another user may have unexpectedly quit Microsoft Office Access while a Microsoft Office Access Database was open.

Do you want Microsoft Office Access to attempt to repair the database?"

Then I choose "Yes"
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 11:13 #11
is it possible for you to send the dB so I can try? But it does sound as though you may need to find your backup (hope you have one)

eksperten@NOSPAMsanthell.dk
remove NOSPAM
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 11:19 #12
24mb ?

with winrar 2½mb ?
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 11:22 #13
Yes we have backup, but we had to go 2 days back, which the user of the database don't like because of the lost work
Avatar billede katborg Praktikant
07. november 2005 - 11:27 #14
I can only mail 2mb :-(
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2005 - 11:38 #15
doesnt sound good. But if the dB is from Friday then there shouldnt be so much missing.
Avatar billede hekla Nybegynder
07. november 2005 - 18:44 #16
Tony Toews har en sektion om ødelagte databaser. http://www.granite.ab.ca/access/corruptmdbs.htm
Avatar billede mortendj Nybegynder
15. november 2005 - 19:53 #17
Jeg har arbejdet med Access siden 1995. Der er ikke noget at gøre, når du har forsøgt med repair og jetcomp.
Du må tage din backup. Når i arbejder flere i sammen database, og når det sker ret tit, må der være fejl i jeres koder.

www.mrd-systemdata.dk
Avatar billede katborg Praktikant
18. november 2005 - 10:19 #18
Tak for kommentarer og forslag.

Desværre lykkedes det ikke at genskabe den, så vi måtte tage en backup = et par dages arbejde måtte gøres igen.

Den backup, som vi kan få til at virke en enkelt tabel - som IKKE! indeholder data som tilsyneladende skaber problemet.

Tabellen kan ikke åbnes/ændres fejlbeskeden " Dette objekt kræver en nyere version af Microsoft Jet-databasemotoren" ??
Hmmm. kører med Access 2003, database er i Access 2000 file format.
Har prøvet at tage en lokal kopi og opgradere til 2003 - uden at det løste noget ??

Hvis terry/hekla ligger et svar fordeler jeg point og lukker svaret da jeg nok ikke kommer nærmere en løsning.
Avatar billede terry Ekspert
18. november 2005 - 12:01 #19
.
Avatar billede hekla Nybegynder
18. november 2005 - 20:03 #20
.
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2005 - 17:45 #21
tak