Avatar billede rambuk Nybegynder
07. november 2005 - 00:33 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

google advense

Er der nogen her der lige hurtigt vil forklare hvordan google advense programmet kører rundt? hvor får man indtjeningen fra og hvordan?
Avatar billede perj Nybegynder
07. november 2005 - 00:38 #1
Har ikke sat mig ind i det, men smider lige denne her inden jeg går i kassen:)https://www.google.com/adsense/?sourceid=ASO&subid=DA-ET-ABOUT-DA&hl=da
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. november 2005 - 01:30 #2
Du opretter konto og får en kode som indsættes på dit site som f.eks her http://www.tilbudsjagt.dk/mobiltelefoner.htm
De klik som brugerne laver tjener du så penge på
Avatar billede rambuk Nybegynder
07. november 2005 - 01:31 #3
okay koster det noget?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. november 2005 - 01:33 #4
Nej.... Det er 100% gratis at tilmelde sig, men man skal bare godkendes først
Avatar billede rambuk Nybegynder
07. november 2005 - 01:36 #5
Okay jeg har tilmeldt mig og der står bare de mangler min konto.
men hvad er så det med klik pris og sådan noget
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. november 2005 - 01:39 #6
pengene sendes så enten på check eller bankoverførsel.....
Det er så lavet sådan at den selv finder ud af hvad siden omhandler, og udfra det viser reklamer som bør interessere brugerne.....
http://www.tilbudsjagt.dk/mobiltelefoner.htm får du vist reklamer omhandlende mobiltelefoni og hvis der ikke er reklamer for sidens hovedemne viser den for en nogen af de andre ting som måtte være beskrevet på siden....

http://www.tilbudsjagt.dk/sudoku.htm er der ingen reklamer for sudoku, men så viser den måske for konkurrencer eller andet som er skrevet om på siden

Man kan selv bestemme størrelse, farve m.v. på reklamerne/tekstboksene
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. november 2005 - 01:40 #7
Det er forskelligt hvad det giver pr. klik afhængigt af hvor populære sidens emne er
Avatar billede rambuk Nybegynder
07. november 2005 - 01:41 #8
okay men det er da noget jeg selv betaler
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. november 2005 - 01:44 #9
Hvis du vil reklamere, og betale pr. klik, så er det adwords du skal bruge....
Hvis du vil tjene penge, så er det adsense man bruger, og her deler man så pengene som annoncørene betaler med google (ved ikke hvor meget splittet er på)
Avatar billede rambuk Nybegynder
07. november 2005 - 01:47 #10
nå okay så beklager jeg at jeg har skrevet adsense jeg mener adwords :)

på adsense: hvad er det for nogle annoncørere ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. november 2005 - 01:50 #11
Det er annoncører som køber sig til klik igennem adwords.
Det er de samme reklamer som er i højre side når du søger på google, og som har valgt at annoncerne må vises på andre sider end på google
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2005 - 08:15 #12
Rigtig gode forklaringer Eric, tak for det. Hvis I begge vil læse mere om emnerne og have nogle bud på indkomst m.m., så kan jeg anbefale http://www.webmasterworld.com der er et af de bedste sites når vi taler SEO og til google er de helt fantastiske
Avatar billede giang Nybegynder
07. november 2005 - 10:39 #13
http://www.dansearch.dk/forum-4.html kan du få hjælp til hvordan du kan tjene penge med google adsense.