Avatar billede donkazz Nybegynder
06. november 2005 - 21:49 Der er 1 løsning

Skulle være simpelt, men ja. læs / skriv XML og ASP / HTML

Nu har jeg så igen bidt over et alt for stort projekt, so it would seem..

Jeg har et ganske almindelig website, og dette website henter pt. diverse variabler ud fra en Access database med lidt hjælp fra ASP.
Værdierne strækker sig fra at bruges i stylesheet'et til at bestemme om en bestemt fil skal inkluderes eller ej. F.eks. om der skal være en tabel i venstre side med nyheder eller ej.

Problemet er at jeg ikke er sikker på det er den bedste måde, da det virker håbløst at have en hel database kørende bare til det, så jeg tænkte jeg ville prøve det der XML som alle snakker om. ;-)

Indtil videre har jeg kun en XML fil der ser nogenlunde sådan her ud:

<variabler>
  <sektion id="top menu">
    <var>
    <navn>Link farve</navn>
    <vaerdi>#c0c0c0</vaerdi>
    </var>
    <var>
    <navn>Link farve Hover</navn>
    <vaerdi>#333333</vaerdi>
    </var>
  </sektion>
</variabler>

Osv. osv... Spørgsmålet er om ovenstående er det smarteste at gøre, eller om der er smartere måder at kategorisere de forskellige elementer der tilhører ting som topmenu, undermenu, osv?

Det store spørgsmål er dog: Hvordan faen trækker man bestemte variabler ud, der hvor man skal bruge dem? Og ville det smarte være at lave et script der henter alle variabler ud på een gang når man tilgår siden, og så gemmer dem somewhere i en session eller noget?

Som I kan høre er jeg helt ny i XML, så jeg skal muligvis have et evt. svar skåret det ud i pap. :-)

Jeg behersker ASP forholdsvis godt, så hvis der skulle vise sig at være nogle referencer eller ting man kan drage nytte af, kan det godt hjælpe mig.
Avatar billede donkazz Nybegynder
31. december 2005 - 16:17 #1
Hmmm...