Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
06. november 2005 - 17:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IRDA-driver

Jeg har lige købt en USB-IrDA.
Men når jeg tilslutter den til computeren finder windows kun en USB-Serial Controller.
Når jeg bliver bedt om at vælge, hvor driveren til enhenden findes, vil windows ikke acceptere den type driver, der medfølger på CD.

Hvad kan problemet være, og hvor finder jeg evt. en driver på nettet?
Og er det rigtigt, at windows genkender enheden som en USB-Serial Controller, når enheden tilsluttet til USB-stikket.

mvh
Martin
Avatar billede boxer Nybegynder
06. november 2005 - 17:41 #1
Virker USB portene til andre ting? Eller har du brugt dem før uden problemer?

Hvis ikke skal vi sikkert finde en USB/Chipsætdriver til dig.
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
06. november 2005 - 17:45 #2
USB-portene virker fint til printer, pendrive, kamera mv., så jeg tror ikke det er problemet.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
06. november 2005 - 18:18 #3
Hvis den endnu ikke er fundet som irda, vil windows navngive den som controller (Det er jo egentligt også det den er).

Et lille tricks jeg lige har benyttet (og lært) efter en lang sej kamp med et trådløst kort.
Vælg enhedshåndtering, hvor den er markeret med gul - se egenskaber og vælg detajler, der skulle gerne være et faneblad hvor du kan vælge hardware-id - markere den.
Tryk ctrl-C (kopi) over i google og sæt ind.
Så kan det være at der kommer et navn på driveren frem der.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. november 2005 - 18:21 #4
Den driver på cd'en kan også være en setup fil. Dvs. at windows ikke kan finde og bruge den som en driver, men at du skal dobbeltklikke på filen hvorefter driveren installeres.
Hvad står der i manualen?
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
06. november 2005 - 18:28 #5
Jeg fandt en driver på nettet, så nu bliver enheden genkendt som IrDa-enhed.
Nu er problemet bare, at jeg ikke kan få kontakt med min telefon.
Avatar billede werd Nybegynder
06. november 2005 - 19:53 #6
har du tændt for infrarød på din telefon? Sørg desuden for enhederne peger mod hinanden og at der ikke er for meget afstand. Hvis du benytter xp burde tingene ske af sig selv
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
07. november 2005 - 09:46 #7
Infrarød er tændt på tlf. og enhederne peger mod hinanden. Har prøvet med afstand mellem 0 og 5 cm, men der sker intet.
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
08. november 2005 - 18:36 #8
Lukker spm...