Avatar billede narcho Nybegynder
06. november 2005 - 14:36 Der er 4 kommentarer

Download af filer bliver corrupte

Jeg har en Windows XP installation som driller meget. Problemet består i at de fleste gange når jeg downloader et eller andet fra internettet, det kan være et program eller en driver, så vil computeren ikke læse eller pakke filen ud bagefter.

Den skriver f.eks : Zip damaged: file C:\docume~1\navn~1\Lokale~1\temp\WZSE0.tmp\Addons\Atlas\Images\filename.bhl: Bad CRC fc810ed9 (should be e601b4cb). Possible cause: file transfer error.

Jeg har flere harddiske og har også prøvet at gemme til dem men fejlen kommer stadig, dog ikke altid samme sted i filen. Nogen gange når jeg henter filen ned kan den nå at pakke 10% ud inden fejl og andre gange 60%. Hvis jeg henter samme fil ned på en anden computer kan jeg godt overfører den til problem maskinen og pakke den ud og installere uden fejl.
Det er som om de filer der hentes ned fra internettet bliver smadret mens de hentes. Jeg har også prøvet at installere en anden browser men stadig uden held.

Her er hvilke foranstaltninger jeg har taget :
Bemærk at jeg altid henter nyeste opdatering til XP.

1. Opdateret AV og kørt fuld scan.
2. Kørt Ad Aware og Spybot fuld scan.
3. Defragmenteret harddisken.
4. Kørt en komplet overfladescanning af harddisken.
5. Kørt online AV scannere (for at være sikker)
6. Installeret en anden browser.
7. Slettet det temp katalog som den pakker midlertidig ud til.

Efter ovenstående har jeg stadig problemer. Jeg kan være heldig den henter noget der virker, men aldrig den samme fil og det er 90% af gangene noget der ikke virker.

At den også fejler i flere .EXE filer til spil og programmer og skriver der blevet fundet en fejl og programmet lukkes gør det heller ikke sjovere. Please help ?
Avatar billede strych9 Praktikant
06. november 2005 - 14:52 #1
prøv start -> kør, skriv chkdsk c: /f
genstart computeren og vent
prøv dernæst igen.
Avatar billede lifetheliving Nybegynder
06. november 2005 - 15:00 #2
Hi Narcho,

Jeg havde engang det samme problem .... Jeg kæmpede med det længe. Til sidst fandt jeg ud af, at det var mit netkort som fejlede.

Hvis du har flere netkort, prøv et nyt.

MVH Leif.
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2005 - 17:21 #3
Avatar billede narcho Nybegynder
06. november 2005 - 21:15 #4
Hej igen

Takker for de mange svar. Jeg prøvede det med chkdsk men det havde ingen effekt for det er ikke mens de ligger på disken der er problemer. Det er selve download der er defekt på en eller anden måde. Jeg kunne jo godt tage den samme fil downloadet med en anden computer og ligge over i samme katalog som dem med fejl og kører dem uden problemer.

Til haverslev : Jeg har prøvet det trick men det jeg tror de beskriver er muligheden for om man kan åbne en fil eller ej. Jeg kan jo godt åbne dem men det er i installationsprocessen skidtet fejler og aldrig samme sted i filen. Jeg har sågar prøvet at kører med Firefox browseren fordi jeg havde på fornemmelsen der var en fejl i mot IE.

Nu har jeg gjort kort process og reinstalleret min computer helt fra bunden. Her er proceduren :

1. Install Windows XP Home DK m. SP2
2. Install bundkort drivere m. netkort osv. Heriblandt nVidia firewall. XP deaktiv.
3. Install Grafikkort og lydkort
4. Install Norton 2006 AV
5. Install diverse programmer og XP opdateringer.

De filer jeg ikke kunne åbne før kan jeg stadig ikke åbne. Men nu kan jeg heldigvis downloade igen uden der kommer fejl i de ny hentede filer.

Btw....jeg kan ikke skifte netkort sådan lige. Det er en barebone hvor der ikke er plads til ekstra netkort. Jeg skal ha trådløst hvis det er kortet der fejler. Må jeg prøve at kigge på hvis problemet opstår igen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester