Avatar billede kentn Nybegynder
06. november 2005 - 00:34 Der er 11 kommentarer

redigere php sider.

Hej,

Måske er det et dumt spørgamål men jeg prøver :-)

Jeg vil hører om der er nogle, der ved om der findes et program, som kan lave php sider på samme måde som frontpage laver html og asp?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. november 2005 - 00:39 #1
Tror ikke helt du finder et på samme måde som frontpage, men macromedia dreamweaver måske?
Avatar billede kentn Nybegynder
06. november 2005 - 01:13 #2
Ved du om det kan hentes som demo inden man køber det ?
Avatar billede Slater Ekspert
06. november 2005 - 01:45 #3
http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver

Men du kan jo stadig ikke lave noget grafisk, hvis det er det du mener.
Avatar billede kentn Nybegynder
06. november 2005 - 02:02 #4
Jeg vil prøve med nogle php mysql side.
Avatar billede apo Praktikant
06. november 2005 - 02:29 #5
FrontPage 'laver' ikke ASP (Hvad jeg ved af)?

www.tsw.dk - Webcoder 2005 (Den seneste version) kan, ifølge det seneste nyhedsbrev jeg har modtaget, foreslå PHP-koder og kontrollere disse, ud fra det indbyggede PHPlib. Hvordan det mere præcist fungerer ved jeg ikke - Har ikke brugt den del af programmet.

Webcoder er gratis at hente og benytte for privatpersoner, og er en god editor - der især er god til HTML og CSS (og åbenbart også til PHP). Selv benytter jeg webcoder til både HTML, CSS og ASP, hvilket fungerer fint (Dog er der ikke tilknyttet et ASPlib til webcoder).
Avatar billede apo Praktikant
06. november 2005 - 02:35 #6
... Og i øvrigt 'laver' FrontPage heller ikke HTML. Den voldtager god HTML, og omdanner det til skod-HTML.
Avatar billede kentn Nybegynder
06. november 2005 - 02:47 #7
Ja ok de hedder htm. men frontpage laver asp filer når man laver database arbejde i den. det har jeg brugt.
Avatar billede apo Praktikant
06. november 2005 - 03:16 #8
Det er så et stykke tid siden, jeg slettede min gamle version af FP; Hvor der ikke var indbygget ASP-funktioner i - Måske fordi det var FrontPage 97 :-D

Men FP 'laver' stadig ikke god HTML, selv i de nye versioner; Er jeg rimelig sikker på. Så vidt jeg ved er der ingen WYSIWYG-editorer der kan finde ud af at lave ordenlig HTML - Jeg kan jo tage fejl.

Webcoder er ikke en WYSIWYG-editor, da man selv skal skrive HTML'en.
Avatar billede Slater Ekspert
06. november 2005 - 14:08 #9
NVU (nvu.com) kan lave nogenlunde ordentlig HTML-kode i WYSIGWYG, menæh.. nej, hvis man vil have det gjort rigtigt, skal man gøre det selv.

Personligt bruger jeg Programmers Notepad 2 til al kode. Den har den bedste syntax highlighting jeg har set i noget program, og kan fint forstå det, hvis man putter en PHP sektion i en Javascript sektion i en HTML-fil... noget ingen andre programmer jeg har prøvet, har kunne.

Og det er jo per definition umuligt at lave noget som helst PHP i WYSIWYG mode.

Btw kenth -> om det hedder html eller htm er fuldstændig ligegyldigt. Det er stadig HyperText Markup Language.
Avatar billede apo Praktikant
06. november 2005 - 15:11 #10
"Webcoder er gratis at hente og benytte for privatpersoner"

Rettelse: Webcoder er ikke længere gratis (1 privatlicens koster nu 179 DKK).

Det måtte jo gå den vej.
Avatar billede e_w Nybegynder
06. november 2005 - 23:53 #11
ellers så brug zend... det er også virkelig godt..