Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 20:05 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kom med ideer til hvad side kan indenholde

Ja, har i den tid jeg har programmeret haft lysten til at lave en hjemmeside, men har aldrig gjort det. Har haft nogle projekter kørene osv. men har altid fundet det kedeligt efter et stykke tid. Alle forslag er velkommne, men siden skal selvfølgelig omhandle programmering (html, css, php, asp osv.) da jeg skal vide noget om det jeg skal lave :)
Og, der er lige én ting til, i skal ikke komme med forslaget programmerings forum ligsom her på eksperten. For dem er der nok af, og hvem gider besøge min side, når eksperten findes ? :)
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
04. november 2005 - 20:09 #1
tja du kunne jo lave en god side med masser af webkodning !
en side lidt ala www.html.dk men tutorials guides, scripts og meget meget mere...:P
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 20:18 #2
Har jeg også tænkt lidt på, forslaget er skrevet ned, tak :)

Andre forslag ?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
04. november 2005 - 20:24 #3
du kunne også lave et forum hvor man kunne stille spørgsmål eller lave det hele på samme side (lidt ala www.eksperten.dk :P) hvor folk kunne skrive artikler osv. (også lidt ligesom www.udvikleren.dk)
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 20:27 #4
Har du læst hele mit spørgsmål ?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
04. november 2005 - 20:41 #5
ahh sorry :P

men jeg synes at det med at lave en side som html.dk er en rigtig god idé !

måske også med nogle koder man kunne downloade. som fx en gæstebog eller lign.

men du kunne jo også lave en download side, ligesom download.dk som nu har over 1 mio downloads
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
04. november 2005 - 20:42 #6
til den side kunne man lave noget download tælling så den tæller hvor mange gange de forskellige filer er blevet downloadet og i alt !
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 20:43 #7
Kig på http://www.sourcecodes.dk/
Der er en der er igang med at lave en side om den sidste idé du om med, men det betyder selvfølgelig ikke at jeg ikke kan gøre det alligevel. :)

Er der virkelig ikke andre forslag ? :)
Avatar billede Jman Praktikant
04. november 2005 - 20:45 #8
eller en side med tids-styring. Hvor man kan oprette sig som bruger og holde styr på hvor meget tid man har brugt på en given opgave. Dette kan udbygges med en task-manager, hvor man hold styr på sine "what-to-do" opgaver
Avatar billede Jman Praktikant
04. november 2005 - 20:45 #9
pas på du ikke løber tør for point.. *GG* Du giver virkelig folk lyst til at spilde sine gode ideer.. *lol*
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 20:49 #10
Det var da også en god idé, bortset fra at alle nok hellere vil benytte sig af sin mobiltelefon eller pda som indenholder samme funktion. Den har man også med over det hele, så glemmer man det aldrig. Det er jo ikke alle der har deres computer med i lommen vel :)

Med hensyn til pointene er det fordi at dette spørgsmål ikke kræver den store viden, bare brug 1-2 min på at skrive hvad man kunne tænke sig, intet andet. Det er jo folk selv der for nytte af den =D
Avatar billede Jman Praktikant
04. november 2005 - 20:52 #11
Jeg vil nu hellere regisrere min tid på nettet (har selv sådan en funktion).. men ved nu aldrig hvor og hvornår ens PDA løber tør (eller bliver stjålet)
Så er det federe at have det på i en database, med backup
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 20:55 #12
Jo, du har vel ret, det er mere sikkert med backup, det er også skrevet ned :)

Holder spørgsmålet åbent lidt endnu..
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
04. november 2005 - 21:05 #13
Hvorvidt dette falde under den kattegorie som du ønsker at en site skal omhandle kan diskuteres, men jeg syntes da det ligner lidt...
Det er en ide jeg selv har puslet med, men da jeg ikke selv mener jeg er kompetent nok til at stå bag en sådan site så giver jeg da gerne ideen fra mig...
Så kan du (eller andre) jo samle den op og bruge/misbruige den efter behag

Man høre gang på gang politikerne snakke om at danmark skal være et forgangsland når det drejer sig om IT, vilket jo er en smuk tanke.... Men hvad gør staten selv for at virke som et forgangs billed ???
Hvis man graver lidt i offentlige hjemmesider finder man detsvære hurtigt at danmark på mange områder er et U-land... Burde ikke netop stat amt og kommuners hjemmesider være tilgængelige for flest mulige mennesker ??... Jeg vil mene Jo, Detsvære syntes dette ikke at være en målsætning for mange ofentlige side.... Efter min mening bør ofentlige side, udover at være lavet i valid kode som minimum overholde WAI-AA retningslinierne ...detsvære er der mange der end ikke holder til en  WAI-A test.... Mange ofentlige sider er også skrevet så folk med ældre browser ikke kan bruge dem (feks er AF's hjemmeside ikke tilgængelig hiv mand sider på en MacOS9)
Dette er kun selve koden bag.... men også når det kommer til indholde og navigation på siden er der flere der kunne trænge til en gevaldig opsang.... En del sider er skrevet med et sprog der ikke kan betegnes som dansk

Så min ide lyder på en "Vagthund" for de ofentlige hjemmesider
Hvis danmark vil være på forkant må staten da være de første til at forsøge at vise vejen....
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 21:21 #14
Jo, det var også en god idé. Synes også der er for mange sider som siger de er proffesionele, men som godt kunne bruge noget positiv kritik, som helt sikker kunne hjælpe dem. Det ville faktisk ændre på mange hjemmesider og hjælpe dem. :)

Jeg takker for forslagene indtil videre, men i er stadig velkommne til at komme med flere :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
04. november 2005 - 21:49 #15
Lukket!

Tusinde tak for svarene ;)