Avatar billede fleknes Nybegynder
04. november 2005 - 13:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk i spanien

Jeg har søgt om nogen svar her i Eksperten, men ikke fundet det.
Jeg skal ned og bo i spanien til januar, og derfor vil jeg hører om nogen ved hvad man skal gøre for at få et trødløs anlæg til at virke. Min kammerat, der bor i spanien, har 1Mbith adsl fra Telefonica, det får han via telefonstikket til et modem "hvis nok indbygget ADSL" derfra går det direkte ned i usb, så han kalder op med Pppoe opkalds profil tror jeg nok.
Spørgsmål: Kan man tage et ADSLMODEM med derned så man kan bruge Ethernet stik eller et adsl og trødløsrouter, eller skal man købe eller leje et ADSLMODEM dernede.
Jeg er blevet godt forvirret af mange svar: f eks. spanien kun tillader at man kører på kanal 10-11 eller at de kører på et andet system "adsl"
Ps. pointen er at min kammerat og jeg bor væg til væg og derfor kun vil bruge et abonement
Mvh Freddy
Avatar billede nilsen Nybegynder
04. november 2005 - 17:41 #1
gd
Skal du gå via din kammerat må han ha en trådløs router og du et trådløst netkort eller acesspoint, det er nøjaktig som du vil sætte det op i Danmark.
Du må så konfigurere din computer slik at du kan få kontakt med routeren, det er naturligvis en forutsætning at din ven bor lige i nærheden og ikke bag tykke armerte betongvægger. Bor han væg i væg kan du jo bare trække en kabel fra routeren til din computer.
Dette er garantert intet problem.
Hvis din ven ikke har en router, men kun et vanlig modem vil jeg anbefale at ta et modem med til Spanien, det er billigere at købe i Danmark enn hernede.
mvh
Nilsen
Avatar billede fleknes Nybegynder
05. november 2005 - 22:11 #2
Alt det ved jeg, for jeg har selv trødløs herhjemme.
Proplemmet er om spanien "telefonica" kører samme type ADSL som herhjemme.
Modem går direkte ind i usb porten, så det er kun en maskine det virker på.
Herhjemme kører vi også i usb porten "minivigar jensen m.m." men så kører men også
ISDN, og det er det ikke i spanien, men man kalder op via PPPeO opkalsprofil.
Avatar billede nilsen Nybegynder
06. november 2005 - 07:31 #3
gdi
Sri, er ikke riktig med, men hvis din venn kun har et adsl modem av vanlig type, så er det kun en computer som kan kobles på av gangen, I må investere i en router hvis begge skal kunne være på internettet samtidig.
N.
Avatar billede fleknes Nybegynder
06. november 2005 - 09:41 #4
i
De kører ikke via ETHERNET, som vi, de kører direkte ud i usbporten.
Er der ikke nogen der bor i spanien, der har et svar, for de kører jo også netværk på flere computer dernede.
Avatar billede fleknes Nybegynder
17. november 2005 - 16:27 #5
Er der virkelig ingen der ved dette, der er 30000 dansker i spanien, er der ikke nogen der har netværk??
Avatar billede fleknes Nybegynder
18. august 2010 - 18:24 #6
Jeg lukker denne tråd, da jeg har løst det (Købt en trødløs router i Spanien, for nu er de tillad.