Avatar billede kefe Nybegynder
03. november 2005 - 20:20 Der er 6 kommentarer

gammel Harddisk der ikke virker i ny computer

For at gøre en lang historie endnu længre så er det sådan at jeg har to harddiske en stor og en lille, jeg har haft xp installeret på den store og bare brugt den lille til filer, men nu har jeg flyttet alt fra den lille over på den store, formateret den lille, lagt xp ind på og gjort den til master og den store til slave.
Nu er mit problem at efter jeg har gjort alt dette kan vil comuteren ikke gå ind på den store harddisk (med mindre jeg laver den til master igen og piller den lille fra)den spør bare om jeg vil formatere den, og det har jeg ikke planer om da alle mine gamle filer ligger på... er der nogle der har en ide til hvordan jeg får adgang til den store harddisk uden at skulle formatere den?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 20:38 #1
Du har vel bare glemt, at bytte rundt på jumperne, så slaven bliver master og omv.
Avatar billede kefe Nybegynder
04. november 2005 - 21:16 #2
nej desværre hvis det bare var det.. jeg havde en teori at de kørte med forskelligt fil system men det ser ens ud!
Avatar billede off-line Nybegynder
04. november 2005 - 23:59 #3
To ting. Har du set om den er der i bios? Hvis den sidder på sit eget kabel - det
bedste, så sæt den som master, men husk, hver der også sidder et CD/DVD drev, så
skal det sidde som slave.
Avatar billede alichu Nybegynder
05. november 2005 - 22:29 #4
Ved ikke om det er rigtigt det jeg siger så derfor har jeg valgt at lægge den som en kommentar.

Hvis man nu kører NTFS på den ene og den anden format(kan ikke huske hvad hedder), kan de så kører sammen? Måske der problemet ligger eller ikke
Avatar billede kabbak Professor
05. november 2005 - 22:33 #5
står begge diske til auto i bios, det er ikke sådan at du har sat dem til faste indstillinger.
Avatar billede kefe Nybegynder
07. november 2005 - 21:03 #6
Det hjalp at sætte hardisken op til cd rom drevet og gøre den til master og cd drevet til slave tak for hjælpen!