Avatar billede petersen Novice
03. november 2005 - 16:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få vnc til at virke!

Jeg har installeret vnc for at kunne fjernbetjene en anden pc, men kan ikke få det til at virke. Det har før virket. Jeg har agv antivirus, er det måske derfor? Hvordan deaktiverer man det for at se om det er derfor? Jeg har også hentet den nyeste version med et andet skrivebordsikon, men med samme resultat. Please, er der nogle der kan hjælpe..
Avatar billede petersen Novice
05. november 2005 - 21:30 #1
Er der virkelig ikke nogen der kan/vil hjælpe?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
05. november 2005 - 21:43 #2
Måske skulle du skrive hvad "vnc" er for et program ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. november 2005 - 21:45 #3
VNC er en protokol til at fjernstyre computere - lidt ligesom fjernskrivebordet i Windows.

Sandsynligvis er det et firewall problem. Det er ikke AVG, kan jeg hilse og sige, da den ikke kan forårsage det problem.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
05. november 2005 - 21:48 #4
Okay ...kender kun VPN, så desværre !
Avatar billede petersen Novice
05. november 2005 - 21:52 #5
Ja undskyld, troede de fleste vidste herinde hvad det er, men jeg har altså det beskrevne problem og ja måske er det min firewall, jeg kører windows xp og har installeret servicepack 2, men firewall kan vel slåes fra, så må jeg prøve igen!
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2005 - 22:00 #6
Her kan du deaktivere firewall:

Start -> Kontrolpanel -> Sikkerhedscenter
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. november 2005 - 22:01 #7
Det er nu nok snarere destionationens firewall (og/eller router, hvis det ikke er på et LAN), men skader jo ikke at checke lokalt.
Avatar billede petersen Novice
06. november 2005 - 10:20 #8
pidgeot, du skriver at det snarere er destinationens firewall, altså den pc som jeg skal fjernstyre, den  har fået inst. ny firewall. Der skal så tilføjes en undtagelse, er det korrekt? Vores hjemme pc er windows xp pro, den anden er windows 2ooo.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. november 2005 - 10:44 #9
Ja, det er korrekt - den skal tillade at den installerede VNC Server må fungere som en server (acceptere indgående forbindelser).

Hvis det er gjort, skal den korrekte port sikkert viderestilles i destinationens router.
Avatar billede petersen Novice
06. november 2005 - 11:02 #10
Det prøver vi imorgen. Vender tilbage!
Avatar billede bramming Nybegynder
30. november 2005 - 10:04 #11
Er han der mon stadig? Virker det?
Avatar billede petersen Novice
27. januar 2006 - 15:26 #12
Ja, det beklager jeg meget, har løst problemet og desværre helt glemt dette her.
Undskyld tusind gange!!