Avatar billede x-pander Nybegynder
03. november 2005 - 15:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm meget lav i lysstyrke

Hej

Har lige installeret den nyeste driver fra nVidia på min comp. Derefter var jeg inde og skrue på de forskellige indstillinger som jeg plejer. Men der var et nyt felt denne gang, der gjorde at i det jeg rørte det, kørte min skærm op og ned i lysstyke og kontrast.

Nu er den meget lav i styrke, selvom værdierne er kørt helt op på skærmens OSD menu.

Skyderen der kunne trækkes frem og tilbage, virkede som om den kom til et punkt hvor den startede forfra. Altså der var ca. 30-40 hakker og for hver 3. startede den nede fra igen.
Skyderen startede også med at være i enden af skalaen, men nu står den i starten og for at være ærlig, har jeg ikke særlig meget lyst til at skrue mere på den, da det er en helt ny skærm jeg har. Det ser rimelig brutalt ud, når den skruer op og ned.

Plz kom med et svar hurtigt til hvad jeg kan gøre for at bringe min skærm tilbage i normal tilstand, for værdierne på den behøver slet ikke at være så høje som de er nu, for at vise et meget klart billede...

Venlig hilsen, XP..
Avatar billede screem_brille Novice
03. november 2005 - 17:13 #1
Den er defekt, så den skal til service.
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. november 2005 - 17:57 #2
Næh. Det er den ikke.
Ellers ville den ikke virke perfekt før driverne kom ind...
Avatar billede screem_brille Novice
03. november 2005 - 18:06 #3
så fjern driveren igen, og reintaller den, og lad den indstilning være ?
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. november 2005 - 18:08 #4
Jeg afinstalleret dem. Genstartet. Installeret de gamle. Men intet resultat. Så afinstallerede jeg de gamle og genstartede. Installerede de nye igen for at rette fejlen. Men nu har programmet nærmest låst mit OSD.
Det er kontrast funktionen der låser og forbliver på 100. Når jeg så skruer ned forbliver den på 100 men den skruer godt nok ned, men så kan jeg ikke skrue op igen...

Hvis jeg lader instillingen være, så forbliver den jo mørk.
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. november 2005 - 18:21 #5
Så!

Jeg gik og kørte mere frem og tilbage med den og fik næsten helt sort skærm. Og så lige pludselig over på helt lys uden kontrast. Når jeg så slipper museknappen igen, ser det nærmest ud som om den slukker lige så stille...

Da jeg fik den over på helt lys igen, trykkede jeg OK og gik ind i OSD'en og resettede og recallede. Nu er skærmen som den plejer og jeg opgraderer ALDRIG mere min driver, holder mig til 66.93!!!

Hvis jeg går ind under indstillinger igen, kører den skærmen ned i lys- og kontraststyrke

Men ellers tak for hjælpen... Nu genstarter jeg og installerer den gamle...
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. november 2005 - 18:44 #6
asd