Avatar billede fjollerik Nybegynder
02. november 2005 - 08:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan man finde navn og adresse via en IP-adresse?

Hvis jeg har en ip adresse som jeg godt vil finde ud af hvem det er.. kan jeg så på nogen måde gøre det??

ved godt http://myip.dk kan man bruge til at finde nogle ting om ip'en men kan man finde navn og adresse på en ip adresse?
Avatar billede Slater Ekspert
02. november 2005 - 08:33 #1
Om nogle store registrerede firmaer med statiske IP-adresser kan du godt.
Brug f.eks. funktionen WHOIS-Lookup på http://www.dnsstuff.com

Men om Hr og Fru Jensen nede på hjørnet, nej.
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 12:17 #2
-- og en hel del ip-adresser giver ikke mening, f.eks. når det er hele Stofas bynet i Århus !-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
02. november 2005 - 14:45 #3
hvis det handler om at du er blevet snydt, bestjålet, hacket øller ling. ulovlighed er det blot at rette henvendelse til DataTilsynet (forvent dog en urimelig lang behandlingstid, men det virker, har selv prøvet et par gange.)
Avatar billede shera Nybegynder
03. november 2005 - 16:47 #4
er uenig med dig viperine man kan godt finde ud af et fuldt navn ved en ip som sagt af mobius6 så kan man henvende sig til datatilsynet eller også kan man spørge teleselvskaberne det er ikke sikkert de vil udlevere den men det kan lade sig gøre hvis du har en god sag
Avatar billede Slater Ekspert
03. november 2005 - 18:16 #5
shera -> Naturligvis kan du det. Du kan også hacke teleselskabets mainframe, eller du kan leje en hær og invadere dem ;)
Hvad jeg læser spørgsmålet som, er om det er muligt for en privatperson, og nej, det er det ikke.

Selvfølgelig kan man få teleselskabet til at finde ud af det, hvis der er en meget god grund, men derfor siger de nok alligevel ikke svaret videre til dig i første omgang, men til politiet.