Avatar billede kinginkvong Nybegynder
01. november 2005 - 23:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MySQL vs. Access

Hej jeg er forholdsvis ny til Web programmering og skal i gang anvende databaser, men vil gerne vid noget hvad forskellen er på MySQL og Access.Jeg skal i øjeblikket kun anvende databaser til at lave et lille forum.Derfor vil jeg gerne hørere om forskellen mellem MySQL og Access, samt jeres mening om de to sat op mod hinanden.

kinginkvong
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2005 - 23:34 #1
Access = database + indbygget udviklings værktøj
MySQL = database

----

Access = Windows
MySQL = Windows + Linux + mange andre

----

Access = fil database (nem at distribuere)
MySQL = database server (godt til mange brugere)

----

Til et web baseret forum tror jeg at du skal satse på MySQL.
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. november 2005 - 23:43 #2
arne_v har ret. Access er fin nok i mange henseender, men mine erfaringer siger mig, at når der er 20-25 MB i databasen, så bliver den tung at danse med. Er selv skiftet til MySQL, som kan rumme rigeligt.
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. november 2005 - 23:46 #3
... så du skal nok gøre op med dig selv, om det er et lille forum til dig og kæresten + venner og familie, eller om der skal være plads til betydeligt mere.
Avatar billede pgroen Nybegynder
02. november 2005 - 07:25 #4
Et kættersk forslag: Man KUNNE overveje Oracle Express (netop releaset i Beta-version)...

Access = koster penge
MySQL = gratis
OE = gratis (kan opgraderes til at koste penge. Mange penge)

Access = database + indbygget udviklings værktøj
MySQL = database
OE = database m.m.
----

Access = Windows
MySQL = Windows + Linux + mange andre
OE = Windows + Linux + mange andre

----

Access = fil database (nem at distribuere)
MySQL = database server (godt til mange brugere)
OE = database server (godt til mange brugere - kan opgraderes til RIGTIG mange brugere)
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
02. november 2005 - 17:29 #5
Okay, jeg takker for jeres kommentar.
De har været gode, da jeg nemt kunne overskue fordelene ved de forskellige database systemer. jeg ved ikke lige nu hvad jeg vil gå i krig med, men nu ved jeg da mere om sagen.

Kinginkvong

Ps. Hvis i gerne vil havde pointene skal i lige huske at poste et svar…
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2005 - 17:31 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2005 - 17:34 #7
skulle de ikke have været delt ?
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
02. november 2005 - 17:43 #8
Det vidste jeg ikke, at man kunne. så jeg gav dem bare til dig da du svarede først.

Smil og være glad :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. november 2005 - 18:19 #9
Du markerer bare de personer du vil fordele pointene imellem og trykker Accepter. Men ingen årsag :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2005 - 18:34 #10
skal jeg ikke oprette et overførsels spørgsmål ?
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. november 2005 - 22:31 #11
Ikke for min skyld, arne_v, jeg er temmelig ligeglad med point. Ellers tak :)

Jeg kan ikke tale på vegne af pgroen, men jeg er cool, 10-4, no problemo :)
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
02. november 2005 - 23:22 #12
Jeg vil ligge meddele at jeg ikke er ud efter problemer og er ked af jeg ikke fordelte pointene, men ligesom steen hansen går jeg ikke op i få 20 point.
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. november 2005 - 17:26 #13
kinginkvong, op i ..... med de point, det er 10-4 for mit vedkommende :)