Avatar billede canedo Nybegynder
01. november 2005 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt internet

Vi har to computere forbundet via en switch. Den ene kører med WinME og min egen kører med XP. Den bærbare med WinME bliver ofte logget af internettet, selvom instillingerne skulle være helt i orden ifølge cybercity.

Har for nylig scannet PC'en med ad-aware, norton og spybot.

Hvad kan ellers være galt? Hvordan kan man vide om man har et defekt netkort? Så vidt vi kan finde ud af, - så bliver hun kun logget af internettet, når jeg også er online med min PC...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 13:49 #1
Et gæt.

I har kun en IP ved cybercity og med en skal have en Router, der kan give jer ekstra IP adresser, eller købe mere end en IP med cybercity.

I skal bruge en IP per PC og standartpakken fra Cybercity indeholder kun en IP. Havde den indeholdt 2 eller flere IP'er ville i sagtens kunne bruge switchen.
Avatar billede canedo Nybegynder
01. november 2005 - 14:36 #2
Men jeg har haft ringet til cybercity, og de siger, at vi kan koble lige så mange computere til forbindelsen, som vi har lyst til...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 14:54 #3
hvad er det for en switch? Lever cybercity ikke altid en router?
Avatar billede canedo Nybegynder
01. november 2005 - 16:04 #4
jo, har fået en fin router... men bruger egen switch dertil.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 17:46 #5
Er der ikke porte nok i Routeren?
Kan du selv konfigurere routeren?
Avatar billede canedo Nybegynder
01. november 2005 - 17:49 #6
Jeg kan gå ind på routeren via min browser. I routeren er der kun hul til en opkobling, - som naturligvis er sat over i switchen. Men tør ikke rigtigt pille ved instillingerne inde på routerens firmware... aner jo ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke... Og måske ligger problemet lokalt på den anden computer...
Avatar billede canedo Nybegynder
05. november 2005 - 11:50 #7
lukker... vi fant ud af, at hendes netværk-stik som stak ud af labtoppen i højre side havde løs forbindelse et sted. Har købt ny PC nu...