Avatar billede r3ptile Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:49 Der er 3 kommentarer

BSOD ved boot - også efter formatering

Jeg har et seriøst problem med min PC! Det startede imorges da jeg tændte den; den nåede dertil hvor Win XP logoet har været og så fik jeg ellers smidt en fin blå skærm i hovedet.

Der stod noget i stil med:
"[I]STOP: c00021a
session manager could not be initialized
c000026c[/I]"

Jeg googlede efter de forskellige fejlkoder og fandt flg. sider:
How to troubleshoot a "STOP 0xC000021A" error (Denne side beskrev dog ikke fejlen helt som den opstod ved mig, som i kan se står der noget med Logon Process og ikke session manager)
c000021a Error (Denne side var en smule mere brugbar, jeg fatter bare ikke hvordan jeg tjekker efter "dependencies". Nogen som kan forklare mig det?)

Jeg har en HDD med 3 partitioner. På den ene (1) lå operativsystemet og på de 2 andre var der bare diverse ting. Jeg valgte så at installere en ny Windows-installation på partition 2 så jeg formaterer og installerer. Da jeg kommer ind i Windows opfører computeren sig meget mærkeligt, jeg kan f.eks. ikke installere programmer o.lign. Da jeg genstarter får jeg en ny BSOD, noget med agp.sys, denne bliver ved med at komme efter genstart. Jeg formaterer så den første partition, hvor det oprindelige Windows lå og installerer på nyt. Under installationen får jeg nogle meddelelser om at "System" i Kontrolpanel ikke er blevet installeret succesfuldt. Jeg trykker OK og installationen genstarter. Bang, en ny BSOD med fejlmeddelelsen "0000007B", denne bliver ved med at dukke op nu.

Hvad skal jeg gøre? Det kan vel ikke være andet end en hardware-fejl?
Avatar billede r3ptile Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:51 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2005 - 02:16 #2
Den sidste STOP: 0x7B kunne indikere at den ikke kan finde data at boote på. Den kan ikke finde ud af at boote fra den rigtige partition efter dine forskellige installationer - ud fra oplysningerne i boot.ini filen. Se evt. denne MS artikel
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_xlxv.asp

Kan du boote fra XP cd'en og køre en repair af den sidste installation, du lavede på den første partition.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2005 - 02:26 #3
Her er en artikel om STOP 0xC000021A - såvidt jeg kan se er det noget med logon manager og ikke session manager

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_xlxv.asp