Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2005 - 12:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med hastighed

Hej

Sidder hos en ven, har lige formateret hans pc, og det hele virker umiddelbart fint..

Han har en 2Mbit/512.. ppoe eller hvad f... det nu hedder.. hos tdc..

Forsøger jeg at hente fra ftptest1.tele.dk er der fin fart på ... 200 kb/sec... Men når jeg browser og henter fra p2p programmer går det seriøst langsomt.. Router pillet fra, windows firewall deaktiveret...

Kender ikke ret meget til ppoe forbindelser eller netværk i det hele taget, men der er vel ikke forskel på en dhcp eller ppoe ?
Og er der nogle blokeringer i en ppoe som ikke er i en dhcp ?

Mvh
Jacob Jensen
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:39 #1
P2P forbindelser fungerer ved at man henter direkte fra en andens computer, på den kan der være flere i gang på en gang. Ligeledes kan den anden ende være et 56k modem.
Derved kan forbindelsen være meget langsom - intet man kan gøre ved det.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2005 - 13:58 #2
Det var jeg nu nok klar over.... men med over 8000 kilder burde det nu ikke have noget at sige om de sidder på et 28.8 eller 100mbit..

Løste det ved at få konverteret til dhcp, desuden havde han taget fejl af sin hastighed, det var kun 2mbit/128, og jeg havde sat den til at sende med 30, hvilket optog al upload...

Mvh

Tak for din tid.