Avatar billede danili_j Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:21 Der er 6 kommentarer

2 computere på en gang

Jeg har en ven på stofanet han vil gerne have to computere på nettet på en gang han har en router men kun et brugernavn og når han logger ind på den ene computer så logger den anden af
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:35 #1
Citat:
Har jeg en dynamisk eller fast IP-adresse med StofaNet?
Som standard har du en dynamisk IP-adresse (IP-adressen tildeles, hver gang du logger på), men du har mulighed for at bestille en fast IP-adresse (IP-adressen er den samme, hver gang du logger på) efter installation af din StofaNet forbindelse.

Kan jeg få flere IP-adresser?
Ja, hvis du bestiller en familie-opkobling, kan du få 5 dynamiske IP-adresser.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:37 #2
Avatar billede krydset Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:40 #3
du kan osse køre internet signalet igennem eks pc1(dele internet forbindelse på pc1) og så koble pc 2 til den.

Men det kræver pc1 er tændt hele tiden
Avatar billede kontrol Nybegynder
29. oktober 2005 - 13:38 #4
Når du logger ind på stofanet skal du vælge "Always on". Så skal du indsætte mac adressen for både modem og router.

Det har jeg gjordt og jeg har tre computere og ip-telefon uden problemer.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
09. december 2005 - 17:35 #5
"Når du logger ind på stofanet skal du vælge "Always on". Så skal du indsætte mac adressen for både modem og router.

Det har jeg gjordt og jeg har tre computere og ip-telefon uden problemer."

Samme her... Har heller ingen problemer. Men glemmer du at sætte MAC for enten modem eller router - kan du ende med at blive smidt af nettet - skete for mig - en lørdag morgen...! SKOD!!

Men ellers køb en router. Det er bedst og så koster de nsæten intet at ha stående - et godt bud er en ASUS WL500gx - du kan koble både printer, ekstra USB-disk til og køre både FTP og webserver fra den.. Overvej det.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. december 2005 - 13:24 #6
hvad endte det med??