Avatar billede skvat_man Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:31 Der er 5 kommentarer

Må vide mere om MSMQueue

Hej

Er der nogle der ved hvor jeg kan læse om MSMQueue? Gerne på nettet (API, howTo, anything)

På forhånd mange tak...

Anders
Avatar billede skvat_man Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:00 #1
Har selv fundet noget... Man skulle åbenbart søge under "msmq" istedet for :)

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?view=msdn&st=b&na=82&qu=MSMQ&s=1&swc=4
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:07 #2
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:44 #3
Noget specielt du vil vide om MSMQ ?
Avatar billede skvat_man Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:28 #4
Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at vide om det kunne bruges til kommunikationen til et MMOG (Massive Mulitplayer Online Game)... Hvor der er en server og en masse klienter. De klienter skal så vide en masse om hinanden, altså en form for point-to-point fra clienten til serveren, hvorefter serveren bruger en form for publish/subscriper til klienterne.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2005 - 23:05 #5
Jeg ville ikke bruge det mellem client og server.

Det kan muligvis bruges internt på serveren. Til distribuerede komponenter
som kommunikerer aynkront med hinanden er det en oplagt mulighed - og det
plejer at give en arkitektur som er er meget modstandsdygtig mod peaks, hvilket
sikkert passer meget godt til den type server app.

Ellers kan du håbe at dsj kigger forbi - jeg mener at han netop arbejder
med den type apps.