Avatar billede rexus Nybegynder
28. oktober 2005 - 02:50 Der er 6 kommentarer

Lande med " fri " IT-lovgivning?

Hejsa, Har fået en ide til til en torrent-site. I korte træk skal brugerne af sitet selv stå for det at uploade til den, ligesom Pirate Bay osv, men det skal som udgangspunkt ikke indeholde noget "ulovligt" ophavsret-materiale, som man normalt kender det for den slags sites. At det så måske kan forkomme alligevel bringer mig til mit egentlige spørgsmål......
Hvad siger den Danske lovgivning til det at holde den slags torrentsites, hvor brugerne af sitet uploader ophavretmateriale- mens driverne af sitet lader det passere? Går vel udfra at det er lovligt i sverige? Hvilke lande  ser frit på dette "dilemma"
Avatar billede rexus Nybegynder
28. oktober 2005 - 02:51 #1
60 point tfor en masse dejlige svar :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2005 - 08:36 #2
det er jo en dynamisk verden vi lever i, og der er ingen lande der helt clear cut kan betragtes som totalt frie lande mht lovgivning på dette område, og det er også mit håb og forventning at de få lande der er får strammet op på lovgivningen, men du kunne kikke på lande som

Rusland (og et par af de tidligere ussr)
Brazilien
sealand (en gammel antiluftskyts platform i den engelske kanal der har status som fyrstendømme) http://www.sealandgov.com/
Avatar billede rexus Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:36 #3
Sealand - det havde jeg sgu aldrig hørt om!- Men er der nogen der er klar over hvad de svenske lovgivning siger? Eller den danske?
Avatar billede wakko Nybegynder
16. november 2005 - 19:10 #4
Mht. Sealand, er der et hostingfirma der tilbyder hosting fra Sealands betonsøjler
Link: http://www.havenco.com/products_and_services/index.html
Avatar billede drystin Nybegynder
19. maj 2006 - 19:30 #5
Du kan havde en torrrent site i sverige, her må du godt havde en sites der formidler software, bare det ikke ligge på den lokalserver altså din server, og da torrent jo er en delings metode, så vil der teknisk set ikke være noget på din server, så sverige er din ven, hvad det angår.

Kender ikke lovgivningen i danmark, men det er ikke lovligt, dog uploader folk jo netop IKKE softwaren til din server, de formidler et link, hvor man kan hente softwaren fra en anden bruger(e).
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. maj 2006 - 19:32 #6
du kan sådan set også skjule dig i danmark via Tor Projektet, læs her

http://www.eksperten.dk/artikler/810