Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mySQL på IIS6

Jeg har en Windows 2003 Server. Jeg har tidligere kørt Apache med PHP oh mySQL på denne maskine, men har nu afinstalleret Apache og prøver mig istedet med IIS.
PHP kører perfekt på IIS-serveren. mySQL er installeret på maskinen, og det virker også som det skal (har jo brugt det til Apache).
Hvordan får jeg nu installeret mySQL, så det virker på min IIS server?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2005 - 17:41 #1
MySQL bruges af PHP

MySQL er ligeglad med om det er IIS eller Apache
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:45 #2
HVor skal libmysql.dll ligge? system eller system32?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:45 #3
..og skal det være filen fra PHP eller den fra mySQL/bin?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:52 #4
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:01 #5
Kan ikke umiddelbart finde noget på sitet, som jeg kan bruge?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:18 #6
Jeg kan simpelthen ik få det til at lykkes:
Har følgende i php.ini:
extension_dir = "C:\php\ext"

Har kopieret libmysql.dll fra C:\php\ext => C:\windows\system.
Men når jeg genstarter serveren går den ned - den tager ikke imod trafik. Prøv f.eks. at få adgang til unixhost.dk. Der sker ingen ting :(
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 20:52 #7
Kan I ikke hjælpe mig?
Avatar billede carlo1 Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:51 #8
understøttelse af mySQL er indbygget så du behøver ikke en dll til det. (Det står der ihvertfald i min php.ini, lige over afsnittet med extensions)

Hvilken version af php og mysql bruger du?
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:05 #9
Jeg har nu geninstalleret min server og gjort det samme som før - nu virker mySQL. Ved ikke hvad der var galt før.