Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 21:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Danske internet problemer

Jeg har Danske internet som udbyder 1024 kbs trådløst
(altså Danske internet har en acces point, jeg har en klient)
Linien køre ikke optimalt efter vores mening.
Danske internet har selv en speedtest
http://speed.danskeinternet.dk/
den er for det meste af tiden på ca 500 kbs i download og ca 200 kbs upload
de har været og se på det og fortalte om at der er myldertider !!
Hvad bør man som minimum kunne forlange ??
Down og upload i testen har jeg styr på men hvad betyder de andre ting den tester ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:58 #1
du mener de 3 andre ting som står nedenunder.??
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:03 #2
ø, der er 4 kan jeg se
Upload burst
quality of service
round trip time
max pause
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:07 #3
når man forventer 1024 kbs både up and down som abbonomentet hedder, hvor lidt skal man så lade sig spise af med, findes der regler for hvad man som minimum kan forvente ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:08 #4
Quality of service,,. det er vel, kvaliteten af testen.
Round trip time,.. er vel noget hastigheden på packerne der bliver sendt.?.-> http://www.opalsoft.net/qos/TCP-10.htm
Maks pause,.. er vel maksimale pause imellem pakkerne før timeout.
men det er kun et bud.!

Testen har jeg nu prøvet 3 gange, og det virker ikke. Sidtse gang var quality på 33 %, og der stod (unacceptable)
Og at min download er på 1,4 mb.. den er på 10/10.. og resultatet kom er alt for svingende.
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:11 #5
her viser den nu ret ens hver gang  c",)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:11 #6
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:13 #7
forstår ikke hvad du mener med 1,4 mb og 10/10 *G*
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:17 #8
er den bedre eller hvad ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:17 #9
du har 1024 kb = 1 mb, jeg har 10 mb up & download..O)
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:23 #10
test eller ej, her er ikke rigtigt hul igennem, kan det være rigtigt at man skal finde sig i "myldertider" med kun en trediedel af den båndbredde der er lovet ? findes der regler for det ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:26 #11
det står der en masse om her.-> http://www.internetkvalitetsguide.dk/

men de vil at skylde skylden, på omstændigheder, især når det er trådløst, prøv at læs din kontrakt. Så finder du ud af, at de frasiger sig ansvar for alt.
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:37 #12
det er jo den samme test !  viser også det samme,
ja der står i suppot at hvis den viser 1,4 mb, så har du nok kun 1,4 kb bartfrek  c",)
Avatar billede jokkejensen Novice
26. oktober 2005 - 22:37 #13
ftp://ftptest1.tele.dk .. her kan man med ADSL teste sin internet forbindelse ret godt...
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:40 #14
den eneste kontrakt jeg har fået / skrevet under på er at jeg har oprette abbonomentet og lånt udstyret. ikke en gang bindingsperioden er nævnt  c",) den er nævnt på deres hjemmeside men kan jeg hænges op på det ? det med hastigheden er ikke nævnt
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:42 #15
ja, de er strenge de selskaber, da kan ikke holde hvad de lover.
Jeg tror ikke der er statueret et eks. på hvor dårlig en forbindelse man har kontra hvad man betaler for. Hvor at brugeren har fået ersatning el. lign. for dårlig service. Det eneste, som jeg ser det, er at skifte selskab.. måke dette bliver stort..?
http://www.clearwire.dk/

smider et svar hvis du kunne buge noget af det.
flere test..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:42 #16
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:43 #17
kvalitetsguiden har ikke danske internet med, men der er måske kun udbydere over en hvis kvalitet *GG*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:46 #18
Det ved jeg ikke, men mit selskab er der eller ikke..O)
takker for point.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:46 #19
eller .= heller..
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:46 #20
ok jeg giver også kun 190 kr for 1024/1024
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:48 #21
jeg gi´r 299,- incl tlf abn...?? på den anden side af gaden.. 50,- for 2 mbit.. internet.O/
Avatar billede gurly Praktikant
26. oktober 2005 - 22:51 #22
jeg har bestilt 2 mbit, måske jeg så får i nærheder af 1 mb  c",)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:53 #23
jeg ville bestille ned af.., man for åbenbart ikke hvad man betaler for, og man er jo ikke på hele tiden. (har jeg overvejet))