Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySQL på IIS server (på PHP)

Jeg har et problem, som har drillet mig et par dage nu - kan ik finde ud af, hvad der er galt.
Jeg har haft min IIS server på Windows Server 2003 til at køre perfekt med PHP. Jeg vil nu have mySQL til at køre som extension på PHP, men får fejl.
Jeg har gjort følgende:
1. Kopieret libmySQL.dll til c:/windows/system32 (filen ligger i mySQL-bin mappen)
2. Ændret i php.ini: sat extension_dir = "C:\php\ext"

Mappen C:\php\ext eksisterer og i den ligger også php_mysql.dll.
Men så snart jeg fjerner ; foran "extension=php_mysql.dll" i php.ini, får serveren ned når jeg genstarter den - får dog ingen fejl meddelse, men den bipper (altså en fejllyd). Når jeg genstarter den og får den startet op skriver den af "C:\php\ext\php_mysql.dll" ikke blev fundet.

Nogen der ved, hvad jeg gør galt?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:46 #1
I din windows popup besked jeg får, står der:
PHP Startup: Unable to  load dynamic library 'C:\php\ext\php_mysql.dll' - Access is denied.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:49 #2
Fejlen kommer ikke når jeg genstarter serveren, men først når jeg kører en .php-fil på serveren.
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:45 #3
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:28 #4
.lukker