Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 14:26 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Er denne skærm ikke billig 19" 2300 kr

Fujitsu-Siemens 19 TFT T19-2
computercity har den til denne pris pt.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 14:31 #1
Eller er det ikke nogen billig pris mere.
F.eks. kan man få
Samsung SyncMaster 913V (Sølv) til samme pris ???
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:32 #2
Tjooh, den er da meget god, 8ms - ikke for lidt, ej heller for meget. Men man må sige at den er rigtig god til prisen, så ja, sikkert en jeg ville investere i.

- og for en god ordens skyld, så lav lige et link eller skriv lidt mere om skærmen, man kan jo ikke bedømme den ud fra model nummeret med mindre man arbejder for samsung, eller bare er samsung nørd :)

Men i denne omgang har jeg fundet linket for dig: http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?identifier=DK35712
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 14:36 #3
okay...beklager :-)Tak..
her er link til alle under 2500 kr.
Egentlig mange muligheder, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om de er bedre end denne fujitsu
Avatar billede udvikler Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:40 #5
Jamen, igen skal du forklare mere. Hvad skal du bruge skærmen til ?
- er du grafiker, skal den være hurtig, osv.

Forklar :)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 15:06 #6
Ganske alm. hjemmebrug. Ingen spil af betydning.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 15:06 #7
Måske lidt TV
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:07 #8
hvis det skal være 17" (hvilket det nok ikkke skal være da du linker til en 19") men i så fald så ville jeg vælge: http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-tft/tft-17-04/monsam-730bf.html

den er kendt som "verdens hurtigste skærm" med en responstid på kun 4 ms !!
jeg ved at det er en kanon skærm (ifølge mig en af de bedste) og så er den vildt lækker ;D
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:10 #9
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 15:16 #10
Uden tvivl en fed skærm men 700 kr. dyrere og MS er for mig ligegyldig, da jeg ikke spiller spil.
Jeg har bestemt mig for at holde mig under 2500 kr.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 15:31 #11
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 20:25 #12
Er der nogen der har en god kommentar til om der er bedre muligheder. F.eks. fra det edb priser link. jeg har sat ind??
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:19 #13
jeg syntes du skulle vælge enten samsung eller fujitsu siemens da de er de to bedste producenter (i følge mig selvfølgelig)!

får at få det hele på det rene så har jeg skrevet lidt om responstid og kontrast:

Responstid angiver hvor hurtigt en skærm kan skifte en pixel fra sort til hvid og fortæller ikke rigtig noget som helst om hvor hurtig skærmen er til at opdatere billedet (her er der jo typisk tale om skift fra én farve til en anden, så glem alt om den såkaldte responstid).

Kontrasten som er angivet 600:1, 500:1 angiver hvor stort forholdet er mellem hvis og sort når skærmen er sat til højeste "brightness"-indstilling. Da ingen kunne drømme om at arbejde med en skærm med fuld knald på lyset (det er direkte ubehageligt) og da lyskilderne på de forskellige skærme ikke er lige kraftige er denne information heller ikke meget værd.
Det er altid let at sælge på tal, på samme måde som processorer sælges på antallet af Ghz (men en AMD athlon 64 3000+ 2,2 ghz og en Pentium 4 på 3,0 Ghz er ca. lige hurtige, så her er endnu et eksempel på et tal, der ikke siger noget som helst mellem typerne...)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:22 #14
jeg skrev: "så glem alt om den såkaldte responstid" fordi jeg regnede med at du ikke skulle bruge den til noget specielt grafisk krævende.
Det jeg også godt kan lide ved samsungs er at det er den nyeste teknik der er andvendt med et vildt godt billede. - Og så kunne det jo være du fik brug for den hurtige responstid, man ved jo aldrig ;D
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 08:13 #15
jeg takker
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:36 #16
ure welcome