Avatar billede ylwen Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

slette indhold af mappe kl XX

Er det muligt at oprette en mappe på filserveren som automatisk bliver tømt på et bestemt tidspunkt, hver dag?
Avatar billede lysemose Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:37 #1
Du kan lave en opgave som bliver kørt hver dag, f.eks. et script som sletter indholdet.

lysemose
Avatar billede ylwen Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:55 #2
Jeg har hørt det skulle være muligt uden scripting og den slags. Det skulle kunne køre direkte fra 2003 serveren.
Avatar billede lysemose Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:14 #3
Jeg ved ikke lige hvordan du kan gøre uden script, men her er et command-line tool

AT 23:30 /EVERY:m,t,w,th,f,s,su c:\backups\every_day.cmd

------- Evrery_day------
del *.* c:\Slet /q
--------Every_dat-------

lysemose
Avatar billede lysemose Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:15 #4
del *.* \\Filserver\Temp

lysemose
Avatar billede venturer Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:30 #5
Hvis du here vil have en et grafisk interface, kan bruge Scheduler i Windows. Resultatet bliver nøjagtigt det samme som lysemose skriver, og AT løsningen er den hurtigste.
Avatar billede ylwen Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:58 #6
OK, så må jeg jo nøjes med det ;-)
Tak for hjælpen til jer begge
Avatar billede ylwen Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:25 #7
Der er to problemer.
1. Scriptet sletter filerne i c:\slet men sletter også selve scriptet i backups ??
2. Undermapper i c:\slet bliver ikke slettet. Hvordan får jeg den til det?
Avatar billede ylwen Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:28 #8
ok fandt ud af 1. man skal bare skrive del c:\slet\*.* /q
men mangler stadig svar på 2.
Avatar billede lemche Nybegynder
01. januar 2006 - 22:11 #9
Kunne du ikke slette hele mappen og oprette den igen i scriptet ???

/Lemche
Avatar billede ylwen Nybegynder
01. januar 2006 - 22:41 #10
Jo det er selvfølgelig også en mulighed :)