Avatar billede onetime Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:23 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken fladskærm

Nu skal jeg have en fladskærm, men hvilken skal jeg vælge?
Jeg er gamer og rediger en del foto, jeg har kun 2500 kr kærm soat gøre godt med, kan det lade sig gøre, jeg skal jo helst have en sm er bedre end en alm skærm.
Avatar billede hldc Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:32 #1
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:51 #3
hvor stor skal den være ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:56 #4
jeg ville nappe verdens hurtigste fladsærm Samsung SyncMaster 730BF 4ms med en responstid på KUN 4 MS !
i 17" udgaven koster den 2350 http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=60545 og den understøtter fremtidens stik-type nemlig DVI, og så er den 2tal lækker ;D
Avatar billede onetime Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:39 #5
Ja, kjavet mig lige, glemte at sige at det skal være en 19 tommers... SRY
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:47 #7
her er også en god en:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122296

og så kan du oven i købet købe slik for den sidste 5'er ;)
Avatar billede onetime Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:12 #8
skal der ikke være lidt mindre responstid? samt 450:1 er det ikke også lidt??
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:33 #9
eller sodavand ;D
ej man siger at skærmen højst skal være 16 ms hvis man spiller hurtigere krævende spil eller kraftige grafiske opgaver.
jeg fandt denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159254 der står den har 4 ms men har aldrig hørt om den før... ?
men benq er også et rigtig godt mærke.

Responstid angiver hvor hurtigt en skærm kan skifte en pixel fra sort til hvid og fortæller ikke rigtig noget som helst om hvor hurtig skærmen er til at opdatere billedet (her er der jo typisk tale om skift fra én farve til en anden, så glem alt om den såkaldte responstid).

Kontrasten som er angivet 600:1, 500:1 angiver hvor stort forholdet er mellem hvis og sort når skærmen er sat til højeste "brightness"-indstilling. Da ingen kunne drømme om at arbejde med en skærm med fuld knald på lyset (det er direkte ubehageligt) og da lyskilderne på de forskellige skærme ikke er lige kraftige er denne information heller ikke meget værd.
Det er altid let at sælge på tal, på samme måde som processorer sælges på antallet af Ghz (men en Pentium M på 2.0 Ghz, en AMD på 2,6 Ghz og en Pentium 4 på 3,6 Ghz er ca. lige hurtige, så her er endnu et eksempel på et tal, der ikke siger noget som helst mellem typerne...)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:35 #10
mellem * hvid og sort
Avatar billede onetime Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:55 #11
Ok, ja det ser ok, ud. Har også selv lige fundet noget, en
Fujitsu-Siemens 19 TFT W19-1 19" TFF Model C19-6 Widescreen Sølv/sort
Kontrast:700:1 - 8ms
Opløsning:1440x900 Lystyrke:300 cd/m2
Viewing vinkel:75/75 - 65/60
hvad bør jeg vælge?
Og har nok 2800 kr at gøre godt med...
Lige et spørgsmål mere egr_sli, siger du en AMD på 2,6 Ghz er lige så hurtig som en pentium 4 3,6 Ghz??
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:41 #12
nej, men hvis vi nu tager en amd athlon 64 3000+ så svarer den CA. til. en p4 på 3 ghz sådan ca.
til spil ville jeg (og en del andre) helt klart vælge en amd cpu, især deres nye dual core cpu athlon 64 X2 som har to kerner !!!
intel har også lavet nogle kraftige cpu'er misforstå mig ikke, men deres hidtil bedste (så vidt jeg husker) er denne:  http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=127047
og den koster omkring 7300 kr. !

kan du linke til din skærm ? ser fin ud med det du skriver der.  Du har bemærket at den er widescreen ik ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:43 #13
skrev forkert ^ ;D
Avatar billede onetime Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:11 #14
det var ikke for at rette på dig. Det var mere et spørgsmål.. Men tak for svaret. Hvilken af fladskærmene skal jeg vælge? den du anbefaler eller den jeg skrev i mit sidste indlæg, eller en helt anden?? har 2800 kr.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:37 #15
når, undskyld misforstod, men jeg ville vælge samsungs nye skærm: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149247 den koster godt nok 3000 men så får du også "verdens hurtigste skærm" og sikrer dig den nyeste teknologi.jeg syntes den er vildt fræk ;D
du kunne også vælge 17" udgaven hvis det nu var: http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-tft/tft-17-04/monsam-730bf.html den er selvfølgelig lidt billigere nemlig 2650 kr.

men jeg syntes selv du skulle vælge hvilken du syntes er pænest, eftersom de begge er ret gode, både samsung og fujitsu-siemens laver gode skærme, har gode erfaringer med begge. Jeg har sagt at jeg ville tage samsungs, men vælg selv ;D
Avatar billede onetime Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:25 #16
Valgte at købe en Samsung 19'' TFT / SyncMaster 940B.
Tak for hjælpen.... : )
Avatar billede egr_sli Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:14 #17
selvtak, jeg vil garentere dig for at du bliver glad for den ;D