Avatar billede thb Nybegynder
24. oktober 2005 - 15:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal jeg købe

Hej alle,

Jeg overvejer at købe en håndholdt, men hvilken ?

Jeg skal kalender, kontakter og excel eller lign...
Og andet er selvfølgelig heller ikke afvejen. :)

Hvad skal jeg vælge ?

Thomas
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. oktober 2005 - 15:22 #1
De ting du nævner er ens på dem alle, så hvad du skal vælge kommer an på "lign" og "af vejen" er ;)

Skal skærmen være stor?
Skal det være en ny model eller en ældre?
Batteriets levetid?
Skal den kunne opgraderes/købes med Windows Mobile 5 (nyeste er der på få nye - og nogle af de gamle kommer man til at kunne opgraderes - vær obs på om det koster eller er med når man køber nu).
Skal den passe i lommen?

Det skulle være ændret i 2005 så man ikke mister alle sine data når PDAen løber tør for strøm - det er i mine øjne en ret lækker ting at få ind!

Det er umuligt at sige hvad du skal vælge, men hvad passer til din livsstil og behov + pung. Med dine krav kan du umiddelbart vælge frit.
Selv vil jeg ikke undvære Bluetooth og Wifi - og i princippet var jeg også meget glad for indbygget GPS men kan leve uden.

Jeg kan/vil ikke anbefale dig en specifik ud fra de ting, men synes du lige skal tænke på om der er nogle af de ting der betyder noget - eller andre ting der måske bliver et must for dig at kunne. Derudover vil det måske også være rart at se hvilken der passer ind i din hånd.

Mvh.
Annika (Mio168 + HP gx4700 - 2 vidt forskellige maskiner)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:01 #2
jeg ved at hp laver nogle ret gode pda'er, faktisk nogle af de bedste !
men gå ind her. http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=29 kryds dine behov af og sæt en max pris.
Avatar billede mtj111 Novice
24. oktober 2005 - 16:12 #3
Jeg kan KUN anbefale en PDA med indbygget GPS.

Hvis du skal bruge Excel, skal du gå efter en rimelig stor skærm, da det altid vil svært at "presse" hele excel ned på lille PDA-skærm.

Annikadk>> Mener du at alle PDA'er fra 2005 (og frem), vil ikke miste sin memory når den løber tør for strøm??? Hvis ja: :-D
Det er meget irriterende når det sker. Jeg har prøvet det 1 gang (hvilket også er 1 gang for meget). Der blev jeg nødt til at geninstallere hele skidtet.
Idag har jeg taget mig nogle forholdsregler; Installere/gemme ALT på kortet (f.eks. SD)

Michael
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:41 #4
kunne vi hjælpe overhovedet ?
Avatar billede thb Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:47 #5
JAh... :D

Jeg går stadigvæk og kigger, men så fik jeg en Ipaq h2210 og nu har jeg fundet ud af at der er noget galt med den, den vil kun være tændt hvis den er i en oplader...

Så det kan være at jeg blive nød til at købe noget alligevel.
Har prøvet at kigge lidt på edbpriser men der er jo et hav, og jeg ved stadig ikke hvad det er jeg vil have ud over de få ting i starten.

Kiggede lidt på en dell til 2800 kr, og hvis ikke jeg får noget andet at vide så bliver det sikkert den.. :)

Kan alle ikke lige ligge nogle svar.

Thomas
Avatar billede mtj111 Novice
31. oktober 2005 - 21:59 #6
Jo da...

Michael :-D
Avatar billede mtj111 Novice
31. oktober 2005 - 21:59 #7
hehe... prøver lige igen...
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. november 2005 - 08:48 #8
Vedr. svar - nej tak.

Med h2210 er det et spørgsmål om det er selve batteriet, det lille interne batteri eller et hardwareproblem.

I denne tråd skulle en anden en finde en PDA: http://forum.pocketfreak.dk/viewtopic.php?t=783 og her http://forum.pocketfreak.dk/viewtopic.php?t=774
Ja, der er sikkert flere nyere tråde, men der kan du måske få lidt mere info om evt. fordele/ulemper og ikke mindst ideer.
Avatar billede mtj111 Novice
06. november 2005 - 20:39 #9
thb>> På tide at få afsluttet?
Avatar billede thb Nybegynder
06. november 2005 - 22:14 #10
tak for hjælpen... Kigger lige på forum linksne.. :D

Thomas
Avatar billede mtj111 Novice
06. november 2005 - 22:14 #11
Jeg siger mange tak!

:-D
Avatar billede badazz Novice
20. november 2005 - 23:54 #12
Nu er der en der nævner at du skal vælge en pda med indbygget gps, dette kan give problemer for dig, hvis du skal bruge den i en nyerer bil, mange nyere biler kører med det der hedder en aspherisk frontrude. hvilket vil sige at der er lagt en meget tynd jernplade ind i ruden. som bremser uv stråer fra solen. det er jo meget praktisk, men ikke hvis ens pda har indb. gps. så kan det give modtager problemer, nogle oplever ingen problemer, andre har store problemer, især hvis man kører meget i store byer med højhuse på begge sider af vejen. kan den i visse tilfælde falde helt ud. jeg har selv haft samme problem, og kører nu med en Bluetooth gps motager der er placeret bag i bilen, med en udvendig antenne..