Avatar billede jannc Nybegynder
24. oktober 2005 - 12:55 Der er 5 kommentarer

Manglende bogstaver

Hej eksperten.

Jeg mangler de danske/engelske bogstavstegn i hele windows.
Den er installeret som en dansk xp pro.
Alt selv i start, står med symbolske tegn.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:19 #1
Du har ikke ændret systemet skrifttype til "symbol" eller noget andet i den stil vel?
Avatar billede jannc Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:25 #2
Nej det er sket under en nedlukning. Den ville ikke lukke, så kniven blev brugt.
Under næste opstart, så var alt skrevet i "symbol". i menulinien når et vindue er aktivt, står det rigtigt som f.eks. kontrolpanel, men hvis et andet vindue vælges, så kan det ikke læses hvad der stod før.
Avatar billede epep Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:04 #3
Prøv at gå ind i kontrolpanel => internationale og sproglige indstillinger => vælg dansk
Avatar billede jannc Nybegynder
25. oktober 2005 - 08:30 #4
Inde i kontrolpanelet står altsammen også med symbol. Jeg har prøvet at tælle ned i sprog fra en anden maskine og så gøre det samme her men uden held.
Avatar billede vibs1310 Novice
25. oktober 2005 - 09:31 #5
Hvis man trykker Alt+shift kan man ændre i de installerede sprogtjenester. Men ellers lyder det lidt mystiskt. Prøv at gå i Start->kør og skriv Sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og /) Din windowscd skal sidde i.