Avatar billede hav0k Nybegynder
23. oktober 2005 - 23:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find Undersøgelse: idéer der stammer fra andre mennesker?

200 point til den der kan finde en undersøgelse omrking hvor stor en del af de idéer vi får der stammer fra, eller er inspireret af, andre mennesker, og altså ikke opstår kun vha. os selv i hjernen.

Er i gang med at skrive en opgave om idéer - hvordan de opstår osv.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. oktober 2005 - 02:36 #1
Hvordan vil du dog have man skulle undersøge det? Du kan lave eksperimenter og afprøve teorier, men du kan af gode grunde ikke foretage en egentlig undersøgelse og ende med et brugbart resultat.

At sige at noget "kun opstår vha. os selv i hjernen" er vel nærmest en religiøs udtalelse? Det indikerer at menneskets sind ejer en rodløs kilde.

Medmindre du subjektivt vil definere en grænse mellem at udvikle en idé på grundlag af specifik inspiration fra et andet menneske, og på grundlag af "generel inspiration", så har du allerede svaret der - nemlig at: Uden input, intet output.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. oktober 2005 - 09:18 #2
du kan spørge folk der ved noget om det her.-> http://www.dr.dk/videnskabold/debat/spoerg.asp
Avatar billede hav0k Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:07 #3
Jeg er udemærket klar over paradokset, men jeg forestillede mig der netop var nogle former for "eksperimenter" som gav et praj i den rigtige retning.. Selvom det i sidste  ende er op til en subjektiv vurdering, så er det altid rart hvis der er nogle videnskabelige undersøgelser i ryggen. Derfor dette spørgsmål.
Avatar billede hav0k Nybegynder
26. december 2005 - 13:16 #4
closing in..