Avatar billede obmm Nybegynder
23. oktober 2005 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk trådløst eller pr.kabel

Vi har en ADSL-forbindelse (2048/512) som skal deles bl.a. min. 3 pcér, hvor lang kan man anvende alm. netværkskabel, hvis vi laver trådløst netværk hvad skal vi så være opmærksomme på.
Hvor langt rækker trådløst, hvor mange kan være "opkoblet" o.s.v.
Hvad koster et trådløst netværk alt inkl. til 3 stationære og 1 bærbar??
Avatar billede obmm Nybegynder
23. oktober 2005 - 17:52 #1
Det var da en frygtelig masse stavefejl osv. Se venligst bort fra dem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2005 - 18:03 #2
Hvis du bruger PDS kabel (det mest almindelige med 8 små kabler snoet sammen inde i) kan du række godt 100 metet mellem stikkene. Trådløst rækker i gennemsnit 30 meter inden for, men er meget af hængige at miljømæssige forhold.

Jeg vil altid anbefale kabler hvis du har muligheden for at trække disse og gå efter bedste sandard, da det er lettest at skifte switche og netkort, hvis du vil på hurtigere standard. Kablerne kan godt være lidt svære at skifte når de først er trukket´. og stavefejlene ser jeg ikke, måske du kan finde nogle af mine
Avatar billede obmm Nybegynder
23. oktober 2005 - 19:16 #3
Kan man selv lave netværkskabler, påsætte stik..
Avatar billede obmm Nybegynder
23. oktober 2005 - 19:17 #4
Er der forskel på hastighed i netkort, hvilket anbefales til vores "hastighed"..
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2005 - 19:27 #5
Du kan sagtens selv lave kablerne. Dæmpningen, og dermed kvaliteten, og dermed den båndbredde (hastighed) du kan opnå afhænger at hvor godt du laver dine kabler.

Du bør købe´gode kabler og stik, og lade dem have så meget slag ved enderhe at du kan skifte stikkenen hvis dem du laverer for dårlige til at bære den højere båndbrede. Laves kabler og stik professionelt, måled dæmpningen for at kunne garentere den båndbredde de kan trække. Husk også at behandle kablerne ordentligt når du trækker dem. Vær forsigtig i bøjninger og knæk og bor hullerne så store at de ikke skal bankes igennem med enlklaphammer