Avatar billede genixdk Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dell 24" widescreen købe eller ej?

Jeg står og skal have ny skærm. Har set en masse over 20" til omkring de 12 kg, såsom Apple og Sony.

Men da jeg sad og spottede markedet så jeg Dell havde denne dejlige skærm. Men det er mange penge når man er på su (ja også når man ikke er) så vil jeg gerne hører jeres vudering.

Skal bruge den til webdesign og programmering, og forhåbenlig lidt spil når jeg får råd til en ny computer.

Url: http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=30907&c=dk&category_id=6198&cs=dkdhs1&image_flag=True&l=da&s=dhs&show_summary=False&page=productlisting.aspx
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:52 #1
den eneste fordel ved denne skærm er at den er stor....jeg ville helt sikkert ikke ofre så mange penge for at få 7 tommer mere end fx en god 17 tommer skærm som du kan få for en 3k (og så er det endda en af de gode !)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2005 - 23:08 #2
Hehe.. Husk at det er 24" _widescreen_, hvilket langt fra modsvare alm. 24". Du må selv lige få gang i regnemaskinen, men en hurtig hovedregning siger at 24" er = 60 cm og det er så fra hjørne til hjørne... Nu kan jeg sgu ikke lige regne ud hvordan dimensionerne er, men er de fx ca. 50 cm x 30 cm, så vil skærmen uden _widescreen_ være de ca. 30x30 og modsvare ca. en 17" skærm eller måske en 19". Du må finde en anden til at regne de helt præcis ud.
Og så kan man selvfølgelig heller ikke helt stille det sådan op, idet du jo faktsik får de 24" skærm, men pas på ikke at blive forblindet af tommerne - den er nok mindre end du regner med.

Har i øvrigt selv haft en alm. 20" Dell tft (fladskærm), den var fed og stor i billedet, men det var jo så heller ikke widescreen..! Den du nævner der, er helt sikkert mindre..!

Men bortset fra det, så er kvaliteten nu iorden - udover at 16ms response time ikke er noget særligt i dag. Føtex/Bilka sælger fladskærme helt ned til 8 ms...
Avatar billede genixdk Nybegynder
21. oktober 2005 - 23:20 #3
Tak for jeres svar. Det jeg hæftede mig ved at var at du kan have 2 A4 sider oppe på siden af hinanden. jeg bruger meget at omskrive websites og konverterer dem. Dvs rigtig meget scroll copy&Paste etc. Så vil gerne have stor bruger flade. Men så også en 16ms respons tid hvilket jo ikke er noget at råbe højt om... Hmm den er svær.. (lige nu sidder jeg med en gammel 15" no-name tft skærm lige småt nok efterhånden
Avatar billede genixdk Nybegynder
05. november 2005 - 14:43 #4
Tak for jeres hjælp