Avatar billede cuberflex Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:16 Der er 16 kommentarer

Harddisk kan ikke ses i denne computer efter formatering

jeg kan ikke se mit ekstra harddiskdrev efter jeg har formateret min cpu. Jeg kan se drevet i enhedshåndteringen. Hvordan kan jeg bruge den igen? Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:25 #1
har du partitioneret den.?

se i diskhåndtering. under administrator..hvis xp.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:27 #2
Velkommen til Eksperten.dk

Skrivebord | HøjreMusseTast på [Denne comp.] | Administra...|Diskhåndtering| (Ka' du se din disk der ?

HøjreMusseTast på den og følg guiden...

(Har lige oplevet det samme for en privat person's putter...)
Avatar billede cuberflex Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:35 #3
jeg kan godt se den der.
skal det være en primær eller udvidet partition jeg skal lave?
Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:39 #4
Hvad hvis der ligger noget på harddisken som ikke må slettes, hva gør man så?
Avatar billede cuberflex Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:39 #5
På drevet ligger der en masse som jeg gerne vil gemme. Håber det kan lade sig at gøre gemme dette samtidig!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:41 #6
forstår ikke lige pexus..?
jeg ville prøve getdataback UDEN at gøre andet ved hdén end at proppe den i en adne maskine.

primær, hvis du ønsker at installere et andet os, ellers er en uvidet partition nok.!
og dataérne er jo slettet da du formaterede.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:42 #7
Det er noget med at tildele drevbogstav - hvis muligt.
- ikke oprette partion; så ædes nemlig ALT derpå!!!
Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:48 #8
1. Der er to HD i cpu.

2. Den ene er der win på, den anden ligger der en masse data på.

3. Man formatere den med win.

4. Når win er installeret kan man ikke finde den anden HD mere under stifinder (Er dog stadig i enhedshåndtering).

5. Hvordan finder man sin anden HD med data på uden at formatere HD'en så man mister alt sin data?
Avatar billede cuberflex Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:01 #9
videre fra ovennævnte kommentar

ved oprettelse af cpuen blev hd'en som fulgte med delt i 2 (c og d-drev) nu drev 0

efterfølgende er ekstra hd tilført nu drev 1

både d drev og drev 0 er ikke allokeret.

Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:04 #10
er helt forvirret nu.. har du 2 profiler..?
Avatar billede cuberflex Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:07 #11
jeg har 2 hd'er

det ene delt i 2 (partitioner nok?) c-drev med win, d-drev tomt.

det andet har jeg købt efterfølgende. Det er sidstnævnte jeg har gemt alle mine filer på inden jeg formaterede c-drevet og som jeg ikke kan se i denne computer.

undskyld forvirringen!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:10 #12
har du prøvet indlæg no 2.?
Avatar billede cuberflex Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:30 #13
jeg tror det løste problemet.

tak for hjælpen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. oktober 2005 - 07:20 #14
Ping...

(Det var et [svar])

Makér mit navn i boxen venstre - og efterfølgende klask [sccepter] - for at lukke pænt (og uddele de berømte point)

Generelt: Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:07 #15
.o)

tillader mig også at smide et svar, selv om jeg ikke var så detajleret..?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:23 #16
(Hvad endte denne tråd med?)