Avatar billede punani Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:23 Der er 13 kommentarer

Problemer med Trådløs router

Hejsa,

Jeg kan kun komme på min trådløse router med en PC - Jeg kan ikke komme på med andre. De får adgang til routeren, men kan ikke komme ud på nettet eller lign.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2005 - 20:42 #1
hvilken router? hvordan har du sat dem op i forhold til den ene som kommer på?
Avatar billede punani Nybegynder
20. oktober 2005 - 21:25 #2
Det er en:
Linksys Wireless-G Broadband Router with SpeedBooster WRT54GS - Trådløs router + 4-port switch - EN, Fast EN, 802.11b, 802.11g

Jeg har blot sat den til og krypetret den. Jeg har ikke så meget styr på alt det andet...
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2005 - 21:30 #3
den som godt kan komme på hvordan er den forbundet kontra de andre? er det alle trådløst? understøtter alle netkort den krypteringsform du bruger m.v. og du har vel gennempløjet manualen.
Avatar billede punani Nybegynder
20. oktober 2005 - 21:35 #4
Hmmmm. Jeg har ikke læst manualen, da jeg ikke ved hvor jeg skal starte.
Og om alle understøtter krypteringsformen ved jeg ikke. Jeg kryptere via en WEP 128 bits?? Hvis det siger dig noget...
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2005 - 21:37 #5
ja jeg kender godt krypteringsformen..

Men igen hvordan er computerne tilsluttet. med kabel elle trådløs? sikker på du har brugt den rigtige nøgle..

man begynder på manualen fra side 1 også fremefter..
Avatar billede punani Nybegynder
20. oktober 2005 - 21:39 #6
Alle er tilsluttet trådløst. Og alle kan få fat i routeren, men der er ikke hul igennem til nettet?
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2005 - 21:47 #7
Får de en ip-adresse? har du prøvet at deaktiver firewall
Avatar billede punani Nybegynder
20. oktober 2005 - 22:01 #8
Hmmm. Jeg har lige lavet en lille test... Hvis jeg fjerner krypteringen, så kan jeg komme på med begge maskiner?
Men det er jo ikke så fedt at have et ukrypteret netværk midt i Kbh :)
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2005 - 23:01 #9
begge dine computere burde understøtte WEP kryptering det tyder på at du vælger ngoet forkert på den ene af dem.
Avatar billede punani Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:22 #10
Jeg har fundet fejlen. Svar og du får nogle point :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 07:31 #11
skriv hvad fejlen/løsningen er, det kan være at der er andre der har samme fejl, og søger efter en løsning.
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2005 - 08:31 #12
ping.
Avatar billede punani Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:02 #13
Fejlen var at jeg ikke kunne finde ud af min egen kryptering, så det er lidt pinligt og ikke rigtig noget andre kan bruge til noget :)