Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med PHP3 fil?

Hej.

Jeg er ved at prøve og kører et script ind på min server der hedder SPIP (www.spip.net)

Når jeg prøver at køre .php3 install filen vil den gemme filen til min disk istedet for at køre scriptet i browseren.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor den ikke vil køre .php3 filen og er der forskel på .php og .php3

Mit webhotel er B-One som har php4 support, så jeg går da også ud fra at den kan tage php3.

Jeg bruger firefox som browser.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 20:15 #1
Kald den bare .php i stedet for .php3
Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:18 #2
Ja men så vil serveren ikke kører scriptet. Plus der er mange php3 filer i de forskellige mapper.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 20:22 #3
Men du får næppe (læs: aldrig nogensinde) b-one til at acceptere .php3 som extension til PHP. Så det er vel bare om at gå i gang.

Hvad går der galt hvis du omdøber en enkelt fil til .php ?

Og så er der sket ting og sager siden PHP3. Det kunne tænkes, at dit script er gammelt, og bruger teknikker, der ikke bør bruges i dag. Kan du finde et andet, er det nok den allerbedste anbefaling.
Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:26 #4
Scriptet er lige hentet idag, så jeg tror ikke det er for gammelt.

Hvis jeg omdøber til php vil den ikke gå igang med install scriptet, den kommer bare med fejl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 20:29 #5
Så skal alle interne links i scriptet også ændres fra .php3 til .php
Der rumsterer alskens gamle og usikre scripts på nettet, så at det er hentet i dag er ikke nogen garanti for noget. PHP3 er vist 5 år gammelt. Der er sket en del siden.
Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:36 #6
Tak for hjælpen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 20:41 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede pexus Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:27 #8
Oki