Avatar billede knowman Juniormester
20. oktober 2005 - 16:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærmbilledet dannes langsomt på pivot fladskærm

På min nye pivotfladskærm (Samsung 910T) bliver billedet dannet meget langsomt, det ligesom ruller fra højre mod venstre (hvilket svarer til oppefra og ned i alm. mode), det tager vel 1/4 sek., man kan virkelig se det "blafre". Er der noget at gøre ved det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2005 - 16:58 #1
Billedet burde være lige flydende på begge leder af skærmen!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 17:09 #2
refresh hastigheden..måske..?
er der en cd med til skærmen, så kør den..
og kan det være dit grafikkort der trænger til en rensning..?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2005 - 17:14 #3
refresh skal være sat til 60hz på samsung skærme
Avatar billede knowman Juniormester
20. oktober 2005 - 17:34 #4
Refresh rate er sat to 60 Hz, som den skal.
Jeg prøver at teste, om der skulle være en driver, som IT support ikke har fået installeret.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 18:21 #5
prøv evt. 72 el. 75 hz..??

er skærmen korrekt genkendt i windows..?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 07:05 #6
Avatar billede knowman Juniormester
21. oktober 2005 - 19:46 #7
Jeg har nu testet det nærmere, og det er helt tydeligt, at når skærmen står på højkant (pivoteret), - og skærmbilledet derfor er roteret - tegnes skærmbilledet <b>betydeligt</b> langsommere.
Avatar billede knowman Juniormester
21. oktober 2005 - 19:49 #8
En ting mere: jeg har bakset lidt frem og tilbage med at indstille windows til denne skærm, OG den anden skærm, der sidder på laptoppen, også, med de korrekte drivere. Begge drivere er installeret, men i listen (med kun skærme), hvor man kan vælge skærm, står kun samsungen, og så plug and play. På et tidspunkt var det kun laptoppens skærm, der stod. Men det gør tilsyneladende ingen forskel på dette med at skærmbilledet tegnes langsomt, og det er jo altså kun når den står på højkant (men det gør den til gengæld hele tiden, så det er lidt enerverende).
Avatar billede knowman Juniormester
29. december 2005 - 16:31 #9
Jeg har omsider fundet en måde at løse det på. Det var softwaren magic rotation, som følger med skærmen, som var problemet. Ved at installere noget andet software, "Pivot Pro" bliver opdateringshastigheden betydeligt bedre. Det koster imidlertid 40 USD :-(