Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spg om fradrag.

Hey...

Jeg sidder her og overvejer at lave et firma som så kan yde nok konsulent arbejde for andre firmaer...

Mit spg ligger så i.
Hvis vi siger at firmaet tjæner 30.000kr for det kunsulent arbejde, og jeg selv vil have 25.000kr i løn... er de 25.000kr som man giver i løn så skattefri for firmaet?
Avatar billede dreamless Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:18 #1
Du må tjene op til 50.000 før du skal moms registere dig, du skal bare skrive det på din selvangivelse som b-indkomst mener jeg, så du blir beskattet af det. Men alle disse spørgmål ville jeg heller henvise dig til www.startfirma.dk
Avatar billede dreamless Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:22 #2
Husk også du skal dokumentere din indtægt, iform af fakturaer/kviteringer til kunden og dig selv, så du overfor told og skat kan dokumentere at du ikke har gjort noget ulovligt (sort arbejde).
Avatar billede dreamless Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:23 #3
Der er ligledes nogle krav som du skal opfylde som "firma". Mener disse kan læses på www.100svar.dk
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:26 #4
Ja jeg ved godt jeg skal kunne vise de fakture som jeg udskriver til det firma som mit firma arbejder for.

De 50.000 er da på års basis... og de 30.000jeg snakker om er pr. mdr.
Avatar billede diggerx Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:48 #5
man trækker lønnen fra som en driftsomkostning.

det er så lønmodtageren der skal betale skatten af det han får udbetalt.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:01 #6
diggerx -> Det var netop dette svar jeg søgte...
Avatar billede diggerx Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:39 #7
fint :-)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:09 #8
deler point mellem jer for Dreamless kom med 2 link til nogle sider som har jeg kigget lidt på
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:11 #9
Fik sgu trykket det forkerte sted... håber det går Dreamless... eller må jeg oprettet et spg så du kan få point...