Avatar billede knowman Juniormester
20. oktober 2005 - 13:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skygger på Samsung SyncMaster 910T

Der er hvide skygger på min nye SyncMaster 910T fladskærm. Det ses f.eks. her på eksperten ved den sorte tekst på blå baggrund ude i siderne (under "Dine data", "Nyeste artikler" osv). Der er de måske nærmere lyseblå end vide.

Før var det endnu værre, da var der også hvide skygger på windows-menuerne. Men det hjalp at slå udglatning af kanter fra. Men den er altså stadig ikke helt god. Når jeg trykker på AUTO-knappen kan jeg se, at den kommer igennem nogle indstillinger, hvor skyggerne forsvinder, men så ender den alligevel på en indstilling, hvor skyggerne er der.

Hvordan får jeg justeret skærmen til et optimalt billede?
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 13:27 #1
kører du skærmen i den native opløsning ? (altså den opløsning skærmen er bygget til ?)
Avatar billede darth-domino Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:27 #2
Er der garanti på skærmen endnu?

For så ville jeg kaste den tilbage i hovedet på din forhandler, og bede om en ny!
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 13:33 #3
da ikke hvis skærmen er bygget til at køre 1024*768 og der køres 1280*1024 så er det ikke skærmens skyld (eller jo,  men sådan er teknologien, og derfor er det ikke en "fejl" i produktet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2005 - 13:39 #4
Og sæt så lige din refresh rate til 60 HZ. Opløsningen (native) er 1280x1024, i følge: http://erms.samsungusa.com/customer/sea/jsp/faqs/faqs_view.jsp?PG_ID=1&AT_ID=5654&PROD_SUB_ID=28&PROD_ID=133
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2005 - 13:42 #5
og her er den lige igen, med endnu flere årsager til Ghosting: http://erms.samsungusa.com/customer/sea/jsp/faqs/faqs_view.jsp?isARS=Y
Avatar billede knowman Juniormester
20. oktober 2005 - 14:19 #6
Ja, den kører i 1280x1024, som den skal.
Refresh rate er på 60 Hz.
Jeg prøver lige at kigge på Ghosting.

Jeg har gennem et program, der hedder MagicTune (som følger med) justeret Fine og Course, og det ser faktisk ud til at det er her, hunden ligger begravet. Det har hjulpet gevaldig på det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 07:06 #7
Er du kommet videre, Jeg smider lige et svar, så kan du jo altid afvise det hvis det ikke var mig der hjalp dig.
Avatar billede knowman Juniormester
02. januar 2007 - 20:30 #8
Jeg lukker selv dette spørgsmål. Problemet blev aldrig rigtig løst, jeg måtte indstille mig til et nogenlunde tåleligt resultat.