Avatar billede jabberdino Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Scratch disk er fuld

Når jeg prøver at åben mere end 2 billeder, får jeg advarsel at "Primary Scratch Disk is full. We suggest you free some space on your scratch disk before continuing"

Hvordan gøre jeg det?

Priaprism
Avatar billede strych9 Praktikant
19. oktober 2005 - 19:56 #1
Gå til options og sæt scratch disk til at være på et drev med mere plads på, eller gør noget mere plads ledig på dit C drev.

200 point... Det er alt for meget for et forholdsvis let spørgsmål
Avatar billede strych9 Praktikant
19. oktober 2005 - 20:00 #2
I engelsk photoshop CS:
Edit -> preferences -> plug-ins and scratch disks

Sæt first, second, third og fourth til så mange drev bogstaver som du nu har hvor der er plads og der kan skrives.
Avatar billede jabberdino Nybegynder
19. oktober 2005 - 21:20 #3
Jeg har gjort hvad du sagde. "Primary" scratch disk til C drev hvor jeg har 220GB ledig plads - men stadigvæk har jeg problemet. Der står at jeg skulle "free some space on my Primary scratch drive".
Avatar billede strych9 Praktikant
19. oktober 2005 - 21:26 #4
Du har lukket og genåbnet photoshop?
Avatar billede jabberdino Nybegynder
19. oktober 2005 - 21:33 #5
HAr lukket photoshop men ikke computeren.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. oktober 2005 - 21:36 #6
ok, måske er det ikke så nemt alligevel :P
skal prøve at undersøge det, men fortæl mig venligst hvilken version af photoshop helt nøjagtigt, om den er patch opdateret, samt hvilket sprog?
Avatar billede jabberdino Nybegynder
16. juli 2006 - 10:22 #7
dansk og C9
Avatar billede strych9 Praktikant
16. juli 2006 - 12:05 #8
Avatar billede jabberdino Nybegynder
19. juli 2006 - 21:16 #9
THANKS
Avatar billede strych9 Praktikant
19. juli 2006 - 21:42 #10
jamen det var da så lidt.
jeg lægger et svar, og du kan acceptere det ved at logge ind på eksperten, og markere mit navn i boksen nederst og trykke accepter. På den måde får jeg point for spørgsmålet.

Et lille ekstra tip: Hvis du arbejder med grafik til web, så brug 72 dpi. Det er størrelsen som en computerskærm benytter.