Avatar billede tismissen Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar!

Hej, jeg sidder desperat og leder efter en bærbar til ca. 6.000-7.000 kr. Den skal ikke kunne noget særligt, da den kun skal bruges til tekstbehandling og lidt internet! Hvor får jeg den bedste computer, og hvilken skal det være?

Synes man får meget for pengene ved at vælge Acer, men hvilke alternativer er der, og hvad er ulemperne ved Acer?

mange tak for hjælpen!
Avatar billede 2.b.ass Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:37 #1
Avatar billede tismissen Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:41 #3
Ja, jeg har kigget lidt på dell, men for 6-7 tusind kan man ikke få meget mere end en processor på 1.6 ghz. Og spørgsmålet er så, om det kan betale sige?
Avatar billede tismissen Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:45 #4
De ser lækre ud, dem fra IBM! Vil jeg bestemt overveje! Synes bare ikke, man får så mange RAM for pengene. Havde selv satset på 512 af slagsen!
Avatar billede huset Praktikant
19. oktober 2005 - 09:50 #5
laptopworld.dk
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:52 #6
Prøv at se om du kan ruge noget her: http://www.computerbutik.dk/group.asp?group=138&sub=112
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2005 - 10:11 #7
hvis maskinen kun skal bruges til tekstbehandling og internet har du ikke behov for en vild processor!
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:14 #8
Enig med james. Du skal bestemt ikke bruge for mange penge på den, hvis dine behov er minimale. Hvad med at købe brugt!?
Avatar billede tismissen Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:26 #9
Nej, jeg er godt klar over, jeg ikke har det vilde brug for en stor prcessor, men hvis man kan få én, der er dobbelt så stor, ved at vælge et mindre "attraktivt" mærke, er det så ikke at foretrække?

Hvad er ulempen ved Acer? Synes tit man hører, at man ikke skal købe Acer, fordi det efter sigende er noget skidt?
Avatar billede tismissen Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:29 #10
Hvad med sådan en karl her?
Det er en forholdsvis stor Centrino i forhold til prisen.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112923
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:32 #11
Den der med Acer er noget skidt - kan du godt skyde en pil efter. Du får rimelig meget bærbar for pengene, og ydelsen/teknikken er god.
Avatar billede tismissen Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:46 #12
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=155246

er det et godt køb?
og er der delt videoram på den? Har nemlig dårlige erfaringer med det, fra min gamle Asus...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2005 - 12:46 #13
Ikke enig med at du får en bedre maskine (størrere processor) ved at vælge et billigere mærke. For du får en dårligere, mindre gennem tænkt konstruktion!
Avatar billede picazzo Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:57 #14
En ting er sikker - hold dig væk fra Dell. Mit bud på en god og stabil bærbar er Acer eller Zepto. I begge tilfælde får du rimelig meget for pengene, det gør du ikke hos Dell!