Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 08:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Apache virker ikke længere

Hej,

jeg har igennem de seneste 6 måneder, uden problemer, udviklet PHP scripts på min bærbare, og har hele tiden haft Apache installeret. Pludselig her til morgen vil Apache ikke starte op.

Når jeg beder Apache starte op, skriver den bare "The requested action has failed".

Jeg er på ingen måde server-mand, og vil derfor høre, om der er nogle der ved hvad man kan gøre, for at lokalisere fejlen?
Steen
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 08:34 #1
Kik i filen error.log
Den ligger i mappen "logs"
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 08:40 #2
Ok. Der står selvfølgelig en masse - jeg har kopieret sidste linie, hvor det var i orden, og så den første (af 5) linier, fra hvor den melder fejl. Loggen siger File does not exist - passer ikke.... Kan ikke forstå hvis det skulle være nok til at generere en så alvorlig fejl??? Det er jo bare et billede, der prøver at finde....

[Fri Oct 14 07:28:51 2005] [notice] Child 1840: Starting 250 worker threads.
[Fri Oct 14 10:53:00 2005] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: C:/Hjemmesider/sn/kundecenter/gfx/sn_logo.jpg, referer: http://localhost/sn/kundecenter/login.php
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 08:58 #3
Prøv at tømme error.log helt, og start apache
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:03 #4
Det virker ikke.... Skal jeg eventuelt prøve at genstarte computeren også?
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:04 #5
Hvad virker ikke?
De linier du har vist fra error.log har ikke noget at gøre med apache ikke vil starte.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:07 #6
Okay. Jeg troede at man "nulstillede" error.log for måske at kunne snyde apache på en eller anden måde :-)

Jeg har i hvert fald tømt error.log og prøvet at starte serveren, men får samme fejl.
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:13 #7
Og hvad står der så i error.log?
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:17 #8
Der står ingenting. Helt tom.
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:18 #9
Så kan du vel komme på localhost?
Hvordan starter du Apache?
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:24 #10
Nej, jeg kan ikke komme på localhost :-(

Jeg starter Apache ved at klikke på ikonet for Apache i statusbaren, og vælge Start. Jeg har også lige prøvet at starte Apache fra Dos'en, og der skriver den lidt mere: "no listening sockets available".
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:25 #11
Kører du en anden webserver også?
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:28 #12
Nej det gør jeg ikke. Det vil sige - jeg indstallerede den nyeste version af Skype forleden, nu hvor du spørger, og jeg er faktisk ikke helt sikker på, om ikke min firewall poppede op, og sagde, at Skype forsøgte at fungere som server.... Prøver lige at slå det fra.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:29 #13
Det var det!

Det er da sådan set noget skod, fordi jeg bruger Skype ret meget... Har du liiiiige et trick til hvordan man klarer den?
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:32 #14
Hvis du kan køre skype på port 81 f.eks. så gør det.
Og ellers, så lad apache kører på port 81.

Det som laver bøvl er fordi skype også vil bruge port 80
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:33 #15
Okay. Og det er der er ikke noget sikkerhedsproblem i vel? :-)
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:37 #16
nix
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:41 #17
Super :-)

Smid et svar.
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:43 #18
ok
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:47 #19
Tak får't
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2005 - 09:48 #20
selv tak
Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:37 #21
Hey, Jeg har det samme problem, men jeg har ikk skype...
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:41 #22
Hmm... ved næsten ikke hvad jeg skal foreslå - var jo selv i tvivl...

Det eneste forslag jeg har er, at du tjekker om du eventuelt har et eller andet installeret, som agerer server på en eller anden måde. Eller overvej om du i det hele taget har installeret noget nyt på det sidste.
Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:43 #23
Altså jeg har en IIS server, men den er stoppet, skal den afinstalleres helt??
Avatar billede showsource Seniormester
24. oktober 2005 - 12:07 #24
Du kan evt. lade din IIS køre på port 81
Så kan begge køre på samme tid.

Husker ikke lige hvor i opsætning af IIS du skal ændre det, men er jo noget med "port" :O)
Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:34 #25
Jepper