Avatar billede crj100 Praktikant
15. oktober 2005 - 14:52 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

ALDI Bærbar - Medion??

Hej Eksperter :-)
Kan I anbefale den bærbare der sælges i Aldi førstkommende Onsdag?
Se den her: http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_42/P_OFF01.HTM
M.v.h.
Søren
Avatar billede crj100 Praktikant
15. oktober 2005 - 14:55 #1
P.S.: kan tilføje det drejer sig om Intel Pentium M Processor 740 (2MB cache, 1.73 GHz, 533 MHz FSB), Intel 915 PM PCI Express Chipsæt
Avatar billede bartz Praktikant
15. oktober 2005 - 14:59 #2
Nej nej og nej igen. slet ikke til de penge.. Og har du ikke set dr1 for et par måneder siden hvor der var mange der klagede over aldis bærbar. Kan du ikke lige sige mig hvad du skal bruge bærbaren til så fikser jeg noget til dig :).
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2005 - 15:25 #3
XL SIZE glemmer de vist og skrive :)
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2005 - 15:30 #4
ligner i øvrigt denne bare i en anden farve
http://www.arima.com.tw/ViewProduct.asp?View=113

Weight  3.85kg (8.47lbs )
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:43 #5
Jeg kan ikke anbefale Medion.
Det firma hvor jeg arbejder, har vi også solgt Medion bærbare.
Kort sagt, Service ville være en god ide.
Avatar billede sardinen Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:46 #6
Har igennem 5-6 år KUN haft medion pc'er og 1 bærbar - alle købt i Aldi. Jeg har ALDRIG haft problemer ... endnu :-)
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:49 #7
Medion' Servicecenter er CompareSupport, og deres service er bestemt ikke god, og fra vores indkøbers side, har jeg fået at vide at vi så godt som har stoppet forhandling af de produkter fra Medion
Avatar billede bartz Praktikant
15. oktober 2005 - 15:51 #8
crj100 hvad skal du bruge din bærbar til.. så kan vi måske finde alternativer..
Avatar billede crj100 Praktikant
16. oktober 2005 - 02:49 #9
Hej
Tak for de mange hurtige kommentarer. Jeg skal bruge den til diverse arbejder , Word, Excel, Billedbehandling m.v. Derudover til internet (trådløs), og lidt film (DVD) i ny og næ. TV-tuner skal der også være i. En sjælden gang lidt spil.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2005 - 11:06 #10
Avatar billede bartz Praktikant
16. oktober 2005 - 13:17 #11
Okai så vil jeg anbefale sådan noget som det her: http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=xlo403cd7JNMWqiI

Zepto Znote 6515WD
1.86 GHZ Pentium M
1 Gb Ram
GeForce Go 6600 128 mb
80 gb
Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbit
windows og 2 års garanti
alt i alt 12400. super bærbar til alt.

eller også synes jeg du skulle fikse noget på www.dell.dk evt Dell I9300 det er med 17 tommer og der kan du osso få en mega nice konfiguration til 13000. Noget i stil med 1.86 ghz, 1 gb ddr2 ram, geforce 6800 256 ram, 80 gb mm.

Desværre kan jeg ikke bare give dig en link du bliver selv nødt til at samle ved zepto og dell, men kan forsikre dig det er nice bærbar computere.

Du kan evt også købe en Acer de laver også nogen gode bærbar computere. Du kan kigge lidt på dem her:

Der er den her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140898 som kan slå medion til enhver tid.

2 ghz centrino
1 gb DDR2 ram vel og mærket
ATI x700 mm
Avatar billede crj100 Praktikant
16. oktober 2005 - 22:46 #12
Hej Bartz. Takker, kom med et svar :-).
Avatar billede bartz Praktikant
16. oktober 2005 - 23:12 #13
det var så lidt, og selv tak :), hvis du har brug for ydeligere information så bare skriv herinde :).
Avatar billede langbein Nybegynder
30. oktober 2005 - 22:01 #14
Hvis service og support er viktig så kan det i alle tilfeller være til liten hjelp å velge et kjent merke. Hadde IBM laptop først, og har den faktisk fortsatt. Sprakk i lokket etter noen måneder. IBM sa det var min feil og nektet å betale. Fikk den til bake fra reparasjon og så sprakk den på nytt etter en måned. Ga opp å diskutere med dem og har denne PC'en fortsatt. Kjøpte så en Acer for 4-5 måneder siden til en hel del tusen. Her sluttet tastaturet å fungere etter ca 3 måneder. Har nå ventet en måned på et nytt tastatur og håper de vil reparere.

Min reserve Laptop heter Compaq Armada, (P III 700) og den har kjørt feilfritt siden tidenes morgen. Har aldri hatt behov for noen form for service of har følgelig heller ikke mottatt det.

Kan vanskelig tro at supporten til Medion er dårligere enn supporten til IBM eller Acer. Da må de jo eventuelt komme hjem til deg og slå den i stykker med hammer.

Riktig nok i Norge dette her med norske leverandører ..

Ville valgt en lap top som er bygget opp mest mulig enkelt og av standard deler, for eksempel en av de halvfabrikata typer som gjennomgår sluttmontering i Norge/Danmark.
(Ville tro at Medion er en slik "nær opp til masseprodusert standard PC")

Det viktige er at PC'en har en oppbyging som medfører at hvem som helst kan gjøre service på den, at det dreier seg om standard komponenter, som man får tak i hvos som helst, og at service manualen er lett tilgjengelig.

Hos Acer Norge so fikk jeg beskjed om ar service manualen inneholder industrihemmeligheter, slik at jeg heller fikk klare meg uten PC fram til de eventuelt, en eller annen gang, skulle finne på å reparere den.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2005 - 17:41 #15
Alle Znote fra Zepto kan serviceres over hele verden, for Zepto bruger kun standardkomponenter, og de købes billigst ved www.pc-direct.dk
Avatar billede langbein Nybegynder
13. november 2005 - 20:07 #16
Da hadde jetg valgt en Zepto.

Jeg kan jo fortelle litt hvordan det går med Acer laptop.

Jo, de opplyste at det tastaturet som er i bruk på min er en uvanlig type, slik at det måtte spesialbestilles. Det kunne gå litt hurtigere hvis jeg fikk det sendt direkte hjem, slik at jeg kunne montere det selv. Spurte så en gang til om jeg kunne få service manual pdf'en når jeg skulle gjøre garantireparasjonen selv. Men, nei, det kunne ikke la seg gjøre, for denne var stadig vekk like hemmelig.

Jeg har i mellomtiden trent meg på å montere ut og inn det eksisterende tastaturet men jeg mangler stadig vekk å få sendt det nye som jeg skal bruke til reparasjonen.

Support på mange av de kjente merkene som ikke er bygget på standardkomponenter kan til tide være meget dårlig.

Den aller dårligste support jeg har forsøkt noen gang var hos min aller første laptop som var en Olevetti. Denne ble sendt på reparasjon gang etter gang, og hver gang så var det noe nytt som var defekt. Siste gang jeg fikk den i retur fra garantireparasjon så hadde de trukket over alle skruene til lokket, slik at dette hang helt løst, og da kastet jeg den.

Nest dårligst må vel være IBM. IBM beskyldte meg for å ha mistet PC'en i gulvet ennå den aldri hadde vært vekke fra mitt skrivebord. De sendte meg regning på det som skulle være en garantireparasjon og forlangte betaling. Der etter så oppsto den samme feilen på nuytt etter ca 2 mnd. (Så jeg har den ennå etter alle disse årene, for det er jo ingen som vil kjøpe en lap top PC med sprukket lokk.)

No 3 dårligst er Acer. De aksepterer i det minste at jeg kan reparere PC'en selv, slik at det ikke skjer noen flere uluykker, men å framskaffe et nytt tastatur, det er vell ikke særlig enkelt ..

Standard komponenter, stamdard løsninger og standard kompabilitet, det er det som det hele bør dreie seg om, og da kan man i praksis ha PC'en noen år.

Holder min gamle Compaq Armade 700 utenfor det hele, for den fungerer liksom bare. Vet ikke hva som skjer når den ikke gjør det :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
13. november 2005 - 20:11 #17
For å presisere vedrørende Olivetti: Her var det altså ikke slik at feilene oppsto hos brukeren, under ordnært bruk. Nei, man sendte den inn med 2 feil og så fikk man den i retur med 5 feil.
Avatar billede huset Praktikant
13. november 2005 - 20:13 #18
Kommentar: crj100

og så anbefaler bartz

Kommentar: bartz

eller også synes jeg du skulle fikse noget på www.dell.dk evt Dell I9300 det er med 17 tommer og der kan du osso få en mega nice konfiguration til 13000. Noget i stil med 1.86 ghz, 1 gb ddr2 ram, geforce 6800 256 ram, 80 gb mm.

LOL
Opretters ønsker om "Word, Excel, Billedbehandling m.v. Derudover til internet (trådløs), og lidt film (DVD) i ny og næ. TV-tuner skal der også være i. En sjælden gang lidt spil."

kræver intet af maskinen, medmindre vi snakker F.E.A.R og grafiktunge applikationer.

Maskinen bartz hentyder til

Zepto Znote 6515WD
1.86 GHZ Pentium M
1 Gb Ram
GeForce Go 6600 128 mb
80 gb
Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbit
windows og 2 års garanti
alt i alt 12400. super bærbar til alt.

har en levetid på batteriet på MAX 2 timer ved mindste load!

Læs et review af den hos os på http://laptopworld.dk/index.php?id=41
Avatar billede crj100 Praktikant
13. november 2005 - 21:02 #19
Hej huset
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener... Anbefaler du Zepto's 6515WD, eller findes der noget bedre m.h.t. batterilevetid. Det er jo da også en vigtig parameter. Jeg synes ikke 2 timer lyder af meget, slet ikke når det kun var med Word i brug.....
Hvad kan ellers anbefales i samme ydelse? jeg er umiddelbart lidt hooked på Zepto, men har de andre modeller der dur?
Avatar billede bartz Praktikant
13. november 2005 - 23:33 #20
Du skal ikke tage dig af huset han ved engang selv hvad han prøver på at sige det er bare lidt brok han kommer med, det er det han er mest kendt for ;).
Ja det er rigtigt nok Zepto kan kun tage 2-3 timer (en af mine venner har den højeste load på batteri 2.40 min)
Hvis du vil have en bærbar der kan holde ud i lang tid på batteri så er det Dell I6000, den kan tage mellem 4-5 timer.
Lagde slet ikke mærke til din kommentar med hensyn til hvad du skulle bruge din bærbar til. Hvis det er kun det der du skal bruge det til, så behøves du slet ikke at hoste op med 11000+ kr, du kan sagtens nøjes med en mellem god Dell I6000 til de 8000. :)
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 08:50 #21
6515WD er en lækker maskine hvis du aldrig er langt fra en stikkontakt. Dette er faktisk eneste rigtige ulempe på den maskine. Måske lige bortset fra larmen.

Bartz kan kun anbefale dell som du kan se via de tråde han svare i.
Måske kender han ikke andre :)

Når man kigger på laptop har de fleste for øje at få en lang levetid på en opladning, og her falder zepto meget gennem.

Når bartz snakker om 4-5 timer, så skriv dig bag øret, at det er idle tider. Altså når maskinen IKKE bruges.

Dell har ikke eneret på lange levetider på et batteri!
Dertil kommer en forbandet dårlig support. Jeg har 5 til 10 gange pr uge fat i deres RAM pga fejl på de maskiner jeg tester for firmaer, og i MAX 30% af tilfældende har jeg fået tilfreds support! :(

Fujitsu Siemens og Asus siger min erfaring er producenter man skal vælge. Dels er deres design supper lækre, og dertil en super support!

Zepto er nok den RAM jeg kraftigst kan anbefale og deres maskiner er af meget god kvalitet. Eneste de døjer med, er batteritiden.

4315 fa Zepto har vi lige testet til vores site www.laptopworld.dk og er selv tilfreds med den model. Self har den fejl og mangler, men sådan er det for alle maskiner..
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 08:52 #22
http://laptopworld.dk/index.php?id=170 omtalte maskine.

Forstår ikke bartz konstant linker til mit site når han ikke mener jeg ved hvad jeg snakker om :D

Spørg hvis der er noget opretter.
Avatar billede bartz Praktikant
14. november 2005 - 12:20 #23
Glemte lige at nævne de 4-5 timer er ikke idle tid men load tider. Bevis her: http://x11.putfile.com/11/30503162670.jpg <- Det der er en 6 cell batteri som jeg kører med (Dell i6000 ca 3+ timer) du kan få en 9 cell batteri til samme pris den kører med 4-5 timer, har bestilt en dell med 9 cell til min kammerat han har aldrig strøm stik med i skolen.
Avatar billede huset Praktikant
14. november 2005 - 13:54 #24
"Glemte lige at nævne de 4-5 timer er ikke idle tid men load tider."

Det får du ingen til at tro på!

Alle tider som er opgiver på "salgssteder" er idle tider. Selv med multibay er 5 timer svære at opnå
Avatar billede torappelt Nybegynder
12. december 2005 - 10:17 #25
Har haft min Compaq 1210A i 3 år uden problemer. Batterilevetiden er dårlig, men jeg er alligevel aldrig langt fra et stik. 1 gang var der problemer med diskettedrevet.
Jeg emballerede den. Den blev hentet dagen efter og leveret tilbage 2 dage efter - helt ok. Kan iøvrigt anbefale Maxtor, som har en fremragende service. Fik defekt 40 Gb HD udskiftet med 80 Gb gratis. Det er service. IBM er super laptops, men servicen er under al kritik.