Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan man brænde Mp3 og Avi filer direkte

ned på en dvd, og så se dem på tv derefter, eller skal filerne konveteres. I så fald hvilket program kan sådanne ting.
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:11 #1
Ja da, du kan brænde dem med Nero - deri laver du en Video DVD så kan du se det på din dvd afspiller i stuen.
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:14 #2
Altså MP3 kan du jo ikke se :-)
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:17 #3
Dvs at man ikke skal "encode" dem eller hvad det nu hedder. Altså så kan jeg evt. tage nogle avi filer som de er på pc og brænde dem ned på dvd. Jeg syntes nemlig den spørger om nogle filtyper som: bup,vop og ifo,,,,,,,,,,,,,?
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:19 #4
Mp3 filer kan man da godt se på pc
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:21 #5
Min Nero konverterer selv filerne for mig.

Mp3 filer er lydfiler mig bekendt så hvordan du vil se dem ved jeg ikke :-)
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:23 #6
undskyld, jeg mener mpg filer
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:25 #7
Ah så er jeg med :-)
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:27 #8
Altså mpg kan man også brænde direkte over?...........Det er første gang, så bær lidt over. Nero programmet der fulgte med dvd-brænderen, kan den også konveterer?
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:30 #9
Ja man kan, du kan evt. lave et image på din harddisk først så du sparer på dine dvd'ere indtil du har fået taget på det :-)

Istedet for brænderen vælger du Image recorder - så vil du blive spurgt hvor på disken og under hvilket filnavn du ønsker at gemme filen, når du er tilfreds kan du så brænde den over på en dvd.
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:50 #10
Hvor sidder image recorderen?
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:54 #11
Hvis du vælger Nero Express - så er der øverst en Combo boks hvor du kan vælge den brænder du ønsker, den står sikkert på din dvd brænder men der vælger du så Image Recorder istedet.
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 23:04 #12
Den siger at filerne ikke er kompatible
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 23:39 #13
Det må du altså undskylde - jeg har fået forvekslet video cd og video dvd :-)

Når jeg skal lave en video dvd skal jeg ind i NeroVision Express og tilføje filerne så laver den vob filerne mm til mig som jeg så kan brænde som en video dvd.

NeroVision Express er med til min Nero Reloaded - nu ved jeg ikke hvilken version du har men se om ikke den er med hos dig også.

Endnu engang - det beklager jeg :-)
Avatar billede pip3 Nybegynder
14. oktober 2005 - 23:50 #14
Hvad er en video cd
Avatar billede tafkab Nybegynder
14. oktober 2005 - 23:55 #15
Det er en cd som kan afspilles i dvd afspillere som understøtter VCD - der findes også SVCD som er Super Video cd - det skulle du gerne kunne se på din afspiller om den kan - i manualen.
Avatar billede pip3 Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:02 #16
Tak for hjælp
Avatar billede tafkab Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:18 #17
Velbekomme og tak for point :-)