Avatar billede anra Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:30 Der er 8 kommentarer

Placering af DSL-stik

Hej Eksperter.
Jeg står og er ved at få bygget nyt hus. Er der noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med at få ADSL. Skal indgangstelefonstikket være placeret et bestemt sted, eller skal jeg få lavet nogle specielle stik, eller sætter man bare DSL-modemmet i et tilfældigt telefonstik, og så kører det uafhængigt at andre telefonstik i huset?
Avatar billede jimse Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:33 #1
Du skal bare være opmærksom på at adsl-modemet bliver sat op i forbindelse ned det første stik på linien der går ind i huset.
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 20:36 #2
jeg ville få trullet CAT6 netværks kabler rundt til hvert rum med det samme, og så samle dem i et lokale (så man kunne have switch / patchpanel stående der)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:21 #3
Enig - Og sørg for at lave dobbeltstik med det samme (koster ikke særligt meget). Derved kan du også bruge det til tlf, og senere Tv og hvad der måtte komme.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:54 #4
Med det udstyr som TDC har fået for et stykke tid siden, kan du storset placere dit ADSL hvor du har lyst...

Men... Da det er et ny-byggeri, ville jeg nok vælge at få et så kaldt Kryds-felt, og edb-stik i de rum hvor du vil have telefon/computer. Så kan du flytte kablerne rundt i krydsfeltet, alt efter hvor du vil have telefon/computer.
Spørg evt. din elektriker...
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 22:57 #5
ROFLMAO
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:58 #6
ROFLMAO?
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 23:00 #7
roling on the floor laughing my ass off
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
14. oktober 2005 - 17:43 #8
Ok - kendte den ikke :-)