Avatar billede koldstar Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:40 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Annoncering på netttet

Hej.

Jeg har startet et nyt website for en ca en måned siden, men kunne (som alle andre websites) godt tænke mig lidt flere besøgende.

Jeg overvejer at købe tekstlinks, bannerannoncer osv. på nettet, men vil egentlig gerne høre lidt om andres erfaringer med dette.

Jeg overvejer at bruge Lead-kampager eller CPC og kunne derfor godt bruge nogle links til steder der tilbyder dette.

Jeg har oprettet adwords hos google men kunne godt tænke mig at annoncere lidt bredere end på enkelte søgeord.

Jeg har overvejet følgende steder:

partner-ads.com
tradedoubler.dk
adfair.dk

Så hvis der er nogle der har erfaringer med ovenstående eller kender til andre stder må i meget gerne komme med forslag.
Avatar billede giang Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:45 #1
Hvad hedder dit site? Det er lidt nemmere at vurdere mulighederne, når man ved hvilket site det drejer sig om.
Avatar billede goose Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:47 #2
Et godt råd til dig er, lad være med at betale for bannere. De fleste bannerannoncer kører igennen en eller anden form for tæller som gør, at der ikke bliver linket direkte til din side.

Jeg ville evt. vælge at betale mig fra nogle tekstlink med direkte link til dit site og med de rigtige søgeord i linkteksten.

På den måde kan søgemaskinerne følge linket til din side og det får du mest ud af i længden.

Hvis dit site og dermed dit domæne kun er 1 måned gammelt, så er det sikkert årsagen til at du måske ikke har så mange besøgende.

Har du evt. et link til sitet?

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2005 - 13:50 #3
Søgemaskineoptimering er en god ide, der gover god trafik, god fordi den giver hits fra folk derfaktisk søger efter det du udbyder. Jeg har selv skrevet en samling af artikler om dette emne her på eksperten
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2005 - 13:50 #4
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:51 #5
ja, selvfølgelig.

Af hensyn til at jeg gerne vil være fri for at f.eks google linker til dette spørgsmål har jeg lavet dette link til siden:

http://frip.dk/koldstar/redir.asp

Så kan du se navnet der. Håber ikke det er for besværligt.
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:54 #6
Søgemaskineoptimering er helt klart en rigtig god ting, men jeg vil også gerne ramme uden for søgeord der kan kædes sammen til min side.
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:56 #7
øh, den sidste kommentar lød måske lidt mærkelig. Problemet er at et søgeord som f.eks "Link" ville være rart svært at få en god placering på google med eftersom stort set alle sider bruger dette ord.
Avatar billede goose Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:03 #8
Det eneste vej for dig er, at du skal ud og købe nogle links/få nogle til at linke til dig.

Hvis du alligevel ikke gider interesserer dig for søgemaskinerne, så er det fuldstændigt ligegyldigt hvilken vej du vælger. Vælg dem der har en acceptabel pris i forhold til antal visninger.

Dit site indeholder stort set ikke noget der har værdi for søgemaskinerne, så den vej er lidt pasé.

/Goose
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:06 #9
goose> Har du evt erfaring med denne form for annoncering, så du kender et godt sted??
Avatar billede goose Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:11 #10
Jamen da søgemaskiner jo er en af mine interesser, så har jeg kun fokuseret på rene tekstlinks i forbindelse med linkbytning.

Da jeg selv ved hvor sjældent jeg klikker på et banner, så er det efter min mening spild af penge, så hellere holde sig til adwords og ramme sin målgruppe på den måde.

/Goose
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:45 #11
Må da først bakke om omkring goose's kommentarer....

Dernæst ligger dit site til at egne sig til partner-ads.com. Kør evt. en lille konkurrence på siden, og få links fra konkurrencesiderne på nettet

Samarbejde med tradedoubler er nok ikke så aktuelt
1) Det som man ser som affiliate, er kun en brøkdel af det man som annoncør har mulighed for
2) Du skal påregne 25-40.000 i startomkostninger
3) De optager kun sider (annoncører) som forventer at køre længerevarende kampagne(r)

Det kunne sætte skub i forretningen hvis du lavede et kort samarbejde med brand2brand, adfair eller mmmedier

Men ellers er det som goose nævner google og eller overture som skal holde forretningen igang
Avatar billede koldstar Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:45 #12
Mange tak for svarene alle sammen.

Det er meget rart at høre andres mening en gang imellem. Jeg accepterer svarene fra Jer alle sammen
Avatar billede abruscato Nybegynder
03. januar 2007 - 18:32 #13
Du kan se en liste over danske affiliatenetværk på www.partnerprogrammer.dk/networks.php